Nekromanti Konstiga saker rollpersoner dött av

Storuggla

Champion
Mysko saker mina rollpersoner dött av:
<ul type="square"> [*] Exploderande gröt
[*] Fått skallen avslagen av en isbjörn
[*] Ärtsoppa (drunkning)
[*] Dräpt av en bonddräng beväpnad med en gaffel
[*] Shoggoth
[*] Druidkonvent
[*] Först uppskuren av en skurk, sedan ihoplappad av läkaren som sedan dödade mig med en överdos.
[*] Pungspark
[*] Skäggbrand
[*] Boliviansk boxare
[*] En goblin som trodde han var en magiker i en grön klänning men inte kunde ett jota
[/list]

Mystiska saker mina spelare dödat folk med:
<ul type="square"> [*] Badborste
[*] dragspel
[*] Uppstoppad apa
[*] ångdriven flodbåt
[*] flare guns
[*] järnkamin
[*] fallande träd
[*] saboterade broar
[*] köttkvarn
[/list]
Vad fan är det för fel på vanliga svärd och puffror?

Storuggla, lament

Nightowl

Champion
Jag har också dött genom en shoggoth, och jag har blivit invalid för livet därför att Nyarlathotep dog och FÖLL ÖVER MIG , men jag tycker inte CoC räknas i sådana här trådar.

Mitt troll i Dnalors Buffy-kampanj brukade slåss med Närmaste Tunga Pryl, oftast Dörr, Lyktstolpe eller (en gång, och jag misslyckades att ens lyfta den tror jag) Japansk Småbil. Men det var mest som han var etnisk.

Min MEST döda rollperson var en feg druid i AD&D 1.5 ed, som brukade kasta Tree och förvandla sig till ett träd så fort det blev strid. Det gör det jävligt svårt att klara saves vs. dragon breath (hur många björkar har NI sett som kan ducka), så jag blev bränd till pulver. Sedan landade draken på min aska och en tjänstvillig cleric kastade Rock to Mud, så jag blev rejält nedtrampad, och sedan kastade den jävel Mud to Rock för att draken skulle fastna, och så blev jag inbakad, adding insult to injury.

Folk i partyt kunde Raise Dead, men de vägrade försöka. :gremmad:

När jag av ung och dum dog en Assassin jag spelade av alkoholförgiftning. I första äventyret.

Erik, aska till aska, damm till damm

haltageten

Dum inuti huvudet
Re: Det handlar om att vara kreativ...[ANT]

Allt handlar om kreativitet.
Det mest mysko som en spelare i vår spelgrupp har dött av är att få fingrarna avbitna av en varg.

lijat

Swordsman
En spelare i en grupp jag spelade med dog av att bita sig själv i tungan.

Hmmm

* En utav mina spelare dog efter att han fallit typ 50 m från en hög klippa eftersom han ville plocka några rosor (dessa rosor fanns förövrigt lite varstans faktiskt på mer lättillgängliga ställen)

* Min spelgrupp som jag spellede Chock för blev nedsövda utav några vampyrers besvärjelse när de flydde från dem i en bil. Därefter så blev deras bil nedputtad från ett stup.

* Någon utav rollpersonerna i ett DoD äventyr har blivit uppäten utav ett sjömonster vill jag minnas.

Jambu

Swordsman
När vi körde med få regler så fick man skada efter vad SL tyckte var logiskt, och då var det ju något väldigt irriterande när en man som fick ett svärdshugg i ryggen fick nästan ingen skada när en man som fick en pil i foten (skjuten från ett fort på flera hundra meters avstånd) fick extremt mycket skada och till slut dog... SLs förklaring: "Det gör ju ont att få en pil i foten!"

Sen så har vi ju den gången då en spelare började spela för oseriöst, så det började mullra. Sen så kom en massiv stenpelare upp genom marken och genomborrade honom genom röven... Det var "gudarna" som straffade honom.

Sedan dess så har vi tagit till att säga "Det mullrar! Det MULLRAR!" när någon börjar köra oseriöst.

Johan K

Gammal & dryg
Vad fan är det för fel på vanliga svärd och puffror?
Antar att det kan vara som så att det är så "vanligt" att våra karaktärer stryker med av detta. Så att man inte tänker så mycket på det utan att man istället kommer ihåg sådana här udda dödsfall..

Hjalle

Swashbuckler

"Det mest mysko som en spelare i vår spelgrupp har dött av är att få fingrarna avbitna av en varg."

Jasså? Och om jag säger mörka hål, trästavar och misslor? :gremwink:

-Hjalle, minns.

Ceram

Hero
Mysko saker mina rollpersoner dött av:

- Ramla ned för trappa i full rustning.
- Snubbla över oknytt
- Ko
- Simhopp

Mystiska saker mina spelare dödat folk med:

- Träslev
- Blomsterpress
- Träsvärd
- Slaskvatten
- Bok
- Tomte
- Eka
- Ros
- Magisk kongelat (låta någon äta det)

/Ceram, trodde det fanns fler konstiga saker.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
1. Krossad under en döende monsterulv (som fick skallen kluven av en annan RP)

2. En odödlig människa som vägrade att förhandla med en drake blev efter flera varningar berövad sin dödlighet och förvandlades till aska.

3. Skjuten av ett skräckslaget barn som hittade pappas revolver.

Rising

Vila i frid
Det konstigaste har väl hänt när man spelat typiskt konstiga rollspel och sessioner.

När vi provspelade en tidig version av Apex Null så dog två rollpersoner när de ägnade sig åt strypsex. De allra flesta i det rollspelet dör dock av att de skär sig i armarna medan de knarkar och har otur med tärningarna, eller något liknande.

När vi spelade en version av "Manamanam!" (ett tjeckiskt lergubbe-spel (work in progress) där man gör ljudeffekter, och så sitter en snubbe och agerar berättarröst och försöker förklara vad som händer) så försökte jag få det till "en kanin bjuder mig (ett lejon) på födelsedagstårta med gömda kaninlortar" men berättaren trodde det var fråga om en ladyboy som bjöd en fackföreningspamp på sprit ur en dunk med etanol, innan det uppdagades att dunken i själva verket var full med metanol och så skulle pampen döda honom med en motorsåg (jag morrade som ett lejon!) men blev blind och halkade på sin egen, örm, kroppsvätska och sågade av sina handleder (jag visade mina klor!) och dog.

Annars, i riktiga rollspel:

Jag dödade en polare i Chronopia genom att befalla hans levitationsring att aktiveras precis när han gick ut ur en "helikopter". Chop-chop-chop...

Själv dog jag rätt konstigt i ett DoD-äventyr där jag fick tag i ett rep som förvandlade sig till en giftorm när det kom i kontakt med vatten. Det visste inte jag, och jag använde det som livrem när det en dag började regna.

Ja, och så dog jag av könssjukdomar första gången jag spelade My Little Ponies.

Det finns säkert många fler stories att berätta, men det där var de första jag kom på nu.

haltageten

Dum inuti huvudet

Jo, men den ligger inte så färskt i minnet. Du har inte lust att berätta den historien Hjalle?

PVC

Veteran
Jag tvingas åter berätta den sorgliga historien om min första RP:s död. Han hade oturen att förblöda cirka 45 minuter efter spelmötets början efter att ha åsamkats svår skada i en strid med en riddare. Denne var beväpnad med en helt vanlig TANDPETARE med vilken han lyckades avlägsna min stackars RP:s vänstra arm. Hans övriga öden och äventyr beskrivs näramre i detta inlägg i rollspelsforumet. Det är en lika sorglig historia även det.

Gissa om det tog mig tid att komma mig för att spela DoD igen.

solvebring

Superhero
Mina spelare har dött av:

Blivit ivägkastad av andra Rp's med förlite KP.

Bitch-slaps från mycket stark vän. (En väcknig som gick fel, Rp väcker annan Rp).

Blivit överkörd av vagn. (En Rp var arg på en annan och ägde en vagn... :gremwink: )

Dans med acrobatik. (Oftast under berusning).

Skrevsparkar är visst populärt... (Ofta Rp mot Rp då följet inte funkat som det skulle, för heta intriger om man säger så)...

Sin egen rustning som kanske inte suttit så bra eller varit trasig på farligt vis. Detta under mycket underliga och tuffa omständigheter.

Klättrat i träd.

Rida... (Endel har otur, till och med i låg fart...)

Ramlat i farliga trappor. (Ofta vid strid vid/i trappor).

Snubbeltråd vid trappavsats. (Annan Rp som satt upp).

Laxerande medel. (Andra Rp's förtjänst i för rått bus).

Diverse droger/gifter - som andra Rp bjudit på för att jävlas.

Bråkade med fel kille. (En mycket elak vampyr-SLP) - Kastade Rp genom alla rutor han hittade. Så fort Rp landat eller rest sig upp bar det genom nästa ruta, hämta kasta genom nästa och genom nästa... osv. Dog flytande i sitt eget blod i en hög av mycket krossat glas... Det var kul. :gremgrin:

Alla möjliga stolleprov på fyllan... etc.

Ofta Rp mot Rp. Detta hände mest förr, då vi började spela rollspel. Idag är allt självklart mycket seriösare och funkar mycket bättre. Man spelar ju knappast som i början - fast ibland drömmer man tillbaka och tycker att det faktiskt var roligare då... Men ibland kan det bli lite såhär än idag också.

Kommer nog inte på något mer... Men historierna är många och sjuka... Har hur många som helst, kommer dock inte på fler.

solvebring

Superhero
Mystiska saker mina spelare dödat med:

Trädslev

Bok

Gryta

Laxeringsmedel

Lera

Bord

Stol

Snubbeltråd

Luta

Sätta krokben

Dödade själv en man med änterhake då jag spelade...

Kommer inte på mer...

Jarfi

Veteran
I likhet med detta har det hänt att någon enstaka av mina spelare dött av en tärning i huvudet (en 3x3x3m stor T6 i brons, som plötsligt faller från himlen).

Vid ett tillfälle hindrades RP intrång i drakgrottan av utfarten av en miljard gamar, ingen dog dock av detta.