Nekromanti Konstiga tärningar

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag har kommit fram till att jag skulle vilja ha en särskild sorts T6: tre sidor märkta i färg A, två sidor i färg B och en sida i färg C. Är det någon som har sett sådana tärningar kommersiellt tillverkade?

Dimfrost

Special Circumstances
Borde det inte fungera ganska bra att bara läsa av en vanlig T6:a på det sättet? Jag är emot krångliga tärningspölar av princip, men det här borde kunna gå hyfsat. Vad ska du ha dem till?

Nej, jag har inte sett sådana tärningar, alltså, och jag betvivlar att de finns annat än specialgjorda. Och det är ju hopplöst att bygga ett spel på tärningar som inte är enkla att skaffa.

Rising

Vila i frid
Min farmor hade en krysstärning med den uppsättningen. Man skulle alltså använda den när man satsade pengar på krysset och inte visste vilket lag man trodde skulle vinna. Tre sidor sade "1", två sidor sade "2" och den sista sade "X".

Fast det hjälper nog inte dig, direkt.

Feliath

Swashbuckler
Inte exakt sådana, men det finns ju flera spel i vilka trätärningar figurerar som har cirklar präntade med sex olika färger, en på varje sida. Alltså borde det finnas en tillverkare som kan framställa sådana tärningar som du vill ha hyggligt billigt; det kan ju knappast kosta mera att använda färre olika färger.

Fast då måste du förstås ta ansvaret för att distribuera tärningarna själv. Det kanske inte passar med dina planer?

/Feliath — det enda jag kommer på namnet på i detta ögonbllick är barnspelet Quips

Cugel

Veteran
Tre olikfärgade spritpennor (permanent marker) och i princip vilka tärningar som helst, trätärningar funkar garanterat.

Cugel

Veteran
Ursäkta, det var INTE "permanent marker"-pennor"! Faktiskt tror jag att de kladdar ordentligt!
Jag minns inte vad de heter, men de luktar illa och fäster på i stort sett allt... men du sökte ju kommersiellt tillverkade, ser jag nu, så glöm dessa inlägg!

xpanthom

Veteran
Det låter precis som fördelningen i det klassiska brädspelet Hero Quest (3-2-1, dock inte enligt färg utan enligt symbol). Men varför göra sig besväret att fixa med kommersiellt tillverkade tärningar när spelarna kan märka sidorna själva?