Nekromanti Konstigt

Mäster Atrion

Warrior
Re: Konstigt-[i]Spoiler[/i]

Ja jag har ju redan gett det förslaget men det vore ju bättre om han skulle tappa svärdet i strid i stället för att någon tar det.

Zaaken

Veteran
Eller att han tappar den under en olycka eller att alla RP:na blir ner slagna och dom snor massa saker om blir sedan solda som slaver och så börjar ett uppdrag.
Eller att det kommer en som sammlar på vapen och vill köpa den till en fin summa som han inte kan säga nej till

Zaaken

Veteran

eller så får dom möta en drake och dom får tre alternativ.

1. Svara på två frågor var. Om någon av dom misslyckas på en enda fråga dör alla.
2. Offra en och sen får alla gå.
3. eller att han måste lämna svärdet till draken...

ejectXreject

Veteran

Vad ska en drake med ett svärd som egentligen inte är särskilt märkvärdigt till? Det handlade ju bara om att det bara var ädlingar på ett visst ställe som hade det..

Dessutom måste jag säga emot allt som har med drakar att göra, eftersom jag finner dem oerhört löjliga. I hela min rollspelskarriär har vi mött två drakar.
Första gången av en nybörjar SL som tyckte det var kul med stora monster. Vi andra tyckte det var rejält tråkigt.
Andra gången var ett boffer-"äventyr" där vi inte hade något att göra klockan fyra på morgonen och gjorde extrema karaktärer. SL gav oss en drake att döda, och det gjorde vi med 2 slag. Det var knappt ens kul för att vara den tidpunkten.

ejectXreject

Veteran
ursäkt

Tänkte bara be om ursäkt. Läste vad jag egentligen skrev, och märkte att det kanske lät lite väl negativt. Det var inte meningen, och jag hoppas att du inte uppfattade det så..

Mäster Atrion

Warrior
Det skulle ju kunna gå, men .......... Man borde försöka lösa det på något annat sätt än stöld. Och jag vet inte om han skulle vara så sugen att sälja ett sådant svärd. Om nåpgona av mina Rp skulle få tag i ett sånt skulle de inte sälja det men det beror som sagt ganska mycket på summan även.

Imoze

Veteran
Hej hej. Kan jag inte bara få behålla mitt svärd. Utan det har jag bara två stavar varav en är ovärdelig och inte används i strid. Möjligtvis skulle jag kunna fixa ett nytt svärd men anledningen att jag tog det ( det var faktiskt ett X-val) var att det passade mig bra. :gremcool: Så jag förstår inte varför det ska vara så farligt. Det finns t.ex köpmän som säljer dem. Där kan jag ha köpt det. Och är det nu så att de andra spelarna är avundssjuka så kan de kanske också få något bra. Trodde inte att ett litet (eller stort) svärd skulle kunna ge en sådan lång diskution. :gremfrown: Och det där med draken var nog det sämsta jag har hört. Då var t.o.m tjuven som bara försvinner bättre. :gremgrin:

Exakt! (ANT)

Jag håller med dig! Det borde väl inte vara några större problem med ett svärd. Dessutom är du ju vapenbärare, och en pinne klassar inte jag riktigt som ett vapen :gremwink:.

Mvh Victor Palm

I'll be back

Slarn

Excentriker
Nja, svärd som bärs av västerländska adelsmän är nog ganska sällsynta hos köpmän, speciellt i österlandet...
Men nu har din SL kanske kunnat knåpa ihop något till nästa äventyr...

Mäster Atrion

Warrior
"Kan jag inte bara få behålla mitt svärd"

Det verkar som sagt att det inte vill att det skall vara kvar så därför ger jag bara några tips om hur det skulle kunna försvinna.

"Utan det har jag bara två stavar varav en är ovärdelig och inte används i strid. "

Man behöver ju inte jämt välja stridens väg. Det finns andra sätt man kan slingra sig ut ur ett problem.

"Det finns t.ex köpmän som säljer dem"

Om du kommer från Mûhad eller något annat ökenland så klart men annars tror jag inte att det är så många som gör det.

Arvid

Warrior
Hej hej. Kan jag inte bara få behålla mitt svärd

Jo, jag tycker absolut att du ska kunna behålla ditt svärd. Men som spelledare skulle jag kräva en ordentlig förklaring till varför du har det. Se mitt första inlägg för ytterligheter.

Zaaken

Veteran
Jo men jag hörde ju inte du komma på något. (Det kanske vore dumt också.) Men det är ett citat från dr dolitel ja ja till ämnet... Jag kom i alla fall med ett förslag... vad mer kan man gö men att få skit för det, det var ju snällt kanske ska sluta skriva då om man inte kommer med något bra då.

Imoze

Veteran
Förklaring till varför jag har svärdet har jag. Även om den inte är nerskriven ännu. Men angående min ena stav "Imoze" som jag även använder som namn i forumet så innehåller den själen av min döda farfar så den är inte i strid så ofta men min rollperson backar heller inte för en strid.