Jag föreslog för solve att han skulle föra styrelseprotokoll på samma sätt som han förde årsmötesprotokoll, d.v.s. i en separat tråd.
Jag fick till svar att idén är bra, men det går inte att genomföra eftersom man inte kan redigera inlägg i det här forumet (vilket kan vara bra att tänka på innan ni skriver något
)
Jag ser en viss poäng i att ingen kan ändra inlägg - eftersom det förhindrar fusk; att styrelsen går in och ändrar beslut i efterhand o.s.v.
- om detta är anledningen, ska det inte vara liknande inställning i föreningsforumet?
- om detta inte är anledningen, ska vi ändra inställningarna till vanliga, d.v.s. att man får redigera inlägg?
- Om vi nu förutsätter att inställningarna inte ändras för detta forum, hur gör vi med styrelseprotokoll?
Jag vill gärna se det uppdateras i realtid (och det är ju en av fördelarna med onlinemöten att vi faktiskt KAN göra så).
Jag ser två lösningar:
- 1. Solve för protokoll i ett annat forum där man kan redigera (t.ex. föreningsforumet) och flyttar sedan över tråden hit när mötet är färdigt.
- 2. Solve för protokoll i ett PM (där hela styrelsen är med) och kopierar sedan över styrelseprotokollet till en ny tråd i det här forumet när mötet är färdigt.