solvebring
Superhero
Kan du vara snäll och peta in gula klubbningsinlägg så att det blir lätt att se vad vi beslutat och inte?
12 Januari Repetikon II (minikonvent)
Närvarande: Eksem*, anth*, Stövelkatten som spelade OSG, Death Frost Doom
Och Hjältepoäng som spelledde DoD.
20 Januari, Forumsöl på BA
Närvarande: ... Nytt rekord! 24 Forumiter närvarande!
(* Medlem i föreningen)
Jag kan ställa upp och leta personer till denna arbetsgrupp, men jag har själv inga som helst kontakter med utlandet. Som Sapient säger har flera personer sagt sig känna till rollspelsmarknaden i våra grannländer lite grann.Vimes, anth och Magnus Seter, som är i arbetsgruppen till det svenska priset i år, tänker jag nominera till denna arbetsgrupp också.
Jag instämmer till 100% och kan tänka mig att hjälpa till att anordna det här.anth said:5.9. BaCon
Fick just höra att Stockholms Spelkonvent (SSK)) lagt ner.
Förslag: vi försöker anordna en större forumsträff på hösten (eftersom det inte längre finns något större stockholms-jippo) - se det som motvikt till DanCon.
Se det som en sammanslagning av en Forumsöl och en Repetikon.
- Det ska i första hand vara för forumiter (en forumsträff), men jag kan även tänka mig utomstående.
- Det ska vara i en lite större lokal än Dantes hus (så vi kan härbärgera lite mer än 30 personer - men inte mycket större (kanske för 50 pers).
- Det ska vara ett endagsjippo (en lördag) - men gärna med övernattningsmöjligheter.
Kan det här vara en idé att arbeta vidare på?
Jag har under en tid tänkt tanken att det skulle vara trevligt med ett "Höst-DanCon", men jag har alltid lagt ner tankarna då det känts tillräckligt med Stockholms Spelkonvent - nu när det inte finns kvar flöt de gamla tankarna upp till ytan.Pilzeman said:På "BaCon" (som behöver ett annat namn i min mening) vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Jag tycker det är en bra idé, det vore väldigt snyggt om vi kunde få det att fungera som en sammanslagning och forumölet och repetikon rent organisationsmässigt. Men jag är inte i stockholmsområdet så ofta och har svårt att se hur jag kommer kunna hjälpa till på ett mer direkt plan, så jag har bara "kör på, det skulle vara tufft" att säga tyvärr.
Jag kan lika gärna svara här som PMledes. Jag ser ärligt talat inte alls vad jag kan tillföra i en arbetsgrupp för ett nordiskt pris. Vad som händer i grannländerna är för mig helt okänt.anth said:5.7. Jag inväntar svar från Vimes och Magnus innan vi tackar ja.