Hej!
Jag spelleder en Kult-kampanj och har ett lite idétorka. Spelarna befinner sig på en gammal missilbas men dödsängeln Chagidiel har fått verkligheten att rämna och spelarna dras istället in i en annan värld.
Nu försöker jag komma på lämpliga och intressanta hinder för spelarna att möta i den andra världen.
Kampanjen är, för en gångs skull, inte alls fokuserad på strid så det funkar inte. När spelarna är i vanliga världen består hindren av detektivarbete och sociala konflikter.
De har befunnit sig i den parallela verkligheten tidigare och då var de tvungna att offra lyckliga minnen för att komma ut. Det blev väldigt effektfullt och obehagligt men jag vill inte gärna återanvända det.
Har ni några tips på vad spelarna kan tvingas ta sig till för att ta sig ut?
Jag spelleder en Kult-kampanj och har ett lite idétorka. Spelarna befinner sig på en gammal missilbas men dödsängeln Chagidiel har fått verkligheten att rämna och spelarna dras istället in i en annan värld.
Nu försöker jag komma på lämpliga och intressanta hinder för spelarna att möta i den andra världen.
Kampanjen är, för en gångs skull, inte alls fokuserad på strid så det funkar inte. När spelarna är i vanliga världen består hindren av detektivarbete och sociala konflikter.
De har befunnit sig i den parallela verkligheten tidigare och då var de tvungna att offra lyckliga minnen för att komma ut. Det blev väldigt effektfullt och obehagligt men jag vill inte gärna återanvända det.
Har ni några tips på vad spelarna kan tvingas ta sig till för att ta sig ut?