Cosmo Spex
Veteran
Tänkte testköra min nya karaktär men är lite nyfiken på vad ni som spelat Symbaroum ett tag har dragit på er för erfarenheter angående karaktärers konstruktion.
Det jag är ute efter är om det är något som tydligen sticker ut som knepigt eller på annat sätt kan komma att trassla till det för alla regelmässigt. Min vision är en bortbyting som vill förstå sin bakgrund och var hen kommer ifrån. Initialt vill jag fokusera på krigarens egenskaper och spela hen som en mer eller mindre renodlad fighter. På sikt vill jag dock utveckla den magiska sidan. Kanske till och med åt svartkonsten...
Jag är inte intresserad av att maxa och/eller hitta den ultimata kombinationen av förmågor. Det är mer av nyfikenhet som jag ställer frågan.
Kort och gott - vad tror ni om det här;
Karaktärsdrag
Diskret 10
Listig 5
Träffsäker 15
Viljestark 13
Kvick 11(12)
Stark 9
Vaksam 10
Övertygande 7
Försvar 10(11) (Kvick 12 Rustning -2 Tvillingattack +1)
Förmågor (alla på Novis-nivå)
Akrobatik
Tvillingattack
Exceptionellt karaktärsdrag (Kvick)
Återhämtning
Svavelkaskad
Som jag ser det blir det en RP som är kompetent i strid både offensivt och defensivt med en chans att plåstra om sig efteråt. Och kanske vågar man använda lite magi en gång per speltillfälle om saker och ting går söderut...
Alla tankar är välkomna.
Ha det gott allihop.
Det jag är ute efter är om det är något som tydligen sticker ut som knepigt eller på annat sätt kan komma att trassla till det för alla regelmässigt. Min vision är en bortbyting som vill förstå sin bakgrund och var hen kommer ifrån. Initialt vill jag fokusera på krigarens egenskaper och spela hen som en mer eller mindre renodlad fighter. På sikt vill jag dock utveckla den magiska sidan. Kanske till och med åt svartkonsten...
Jag är inte intresserad av att maxa och/eller hitta den ultimata kombinationen av förmågor. Det är mer av nyfikenhet som jag ställer frågan.
Kort och gott - vad tror ni om det här;
Karaktärsdrag
Diskret 10
Listig 5
Träffsäker 15
Viljestark 13
Kvick 11(12)
Stark 9
Vaksam 10
Övertygande 7
Försvar 10(11) (Kvick 12 Rustning -2 Tvillingattack +1)
Förmågor (alla på Novis-nivå)
Akrobatik
Tvillingattack
Exceptionellt karaktärsdrag (Kvick)
Återhämtning
Svavelkaskad
Som jag ser det blir det en RP som är kompetent i strid både offensivt och defensivt med en chans att plåstra om sig efteråt. Och kanske vågar man använda lite magi en gång per speltillfälle om saker och ting går söderut...
Alla tankar är välkomna.
Ha det gott allihop.