Nekromanti Konstruktionsregler IV-Den här gången enkla å bra!

Krille

Super Moderator
Re: Haha, nooooo..

"Får jag återkomma, eller ska jag svara nu?"

Jag förväntar mig ett komplett plugin för T10 på söndag. :gremwink:

Pale Imp

Swordsman
Re: Ja

Nu är du bara tråkig. Att du är friformsfascist behöver väl inte innebära att alla andra är friformsfascister?

Det betyder bara att jag antingen förtrycker eller arkebuserar de med avikande åsikter. :gremgrin:

Dessutom, det behövs regler för allting. Det behöver inte vara många regler, komplexa regler eller ens unika regler, och kanske inte just i ditt spel eller i din spelstil, men vem bryr sig om dig?

Nu menade jag detaljerade och särskiljande regler för allt möjligt.

Pale Imp

Swordsman
Folk som spelar det kanske [nt]

Eller.. eventuellt en villig jänta beroende på vilken typ av rollspel man spelar. :gremgrin:

Grog

Swordsman
Re: Konstruktionsregler IV-Den här gången enkla å

om du kommer ihâg "min" trâd om metafysik i fantasy, sâ kanske du ocksâ minns att jag efterlyste "kraftsfärer" som genomsyrar och styr spelvärlden. det gällde inte bara magi utan även hantverk, religion och andra verksamheter, ja allt en rollperson kan ta sig för faktiskt!

jag sitter och krafsar pâ det nu, eller rättare sagt skulle jag om jag hade mer tid över till det. jag är därför mycket intressarad av vad ditt slutresultat blir, och om det blir bra kan det hända att jag lânar delar av det till att knyta ihop min spelvärld med regelsystemet (om det är ok).

för övrigt hade jag gärna kunnat använda ett sâdant system du beskriver med en av mina spelares rollpersoner. han tog exempelvis en paus i spelvärlden pâ ett drygt âr för att smida det perfekta bladet till en silverkniv. det känns lite fattigt att dâ bara skriva "+2 skada, x1000 värde" eller dylikt.

lât mig veta när det är färdigt svp!