Nekromanti Konstruktivistisk affisch, vad tycks?

G

Guest

Guest
Hej, jag och några vänner ordnar ett figurspelsarrangemang under Sveroks spelvecka i Malmö. Vi tänkte sätta upp lite affischer så chansen att någon dyker upp ökar och jag fick jobbet att slänga ihop något.
Så... Vad tycks?

Jag är inte hundra själv, dels ska den mindre texten ändras lite, men annars är jag orolig om den går att läsa. Ser man vad där står? Är den töntig? De svarta cirklarna är jag också osäker på...
Jajja, all kritik är välkommen.
Folk är såklart även välkomna till evenemanget om ni råkar befinna er i Malmö och vill prova eller titta på ett ambitiöst skirmish-figurspel.

Attachments

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag tycker att texten är lite för svår att läsa, även om typsnittet är ganska charmigt (det hade passat för en kort logga, men inte som nu, i en längre text).

Motiven på affischen för tankarna till någon trist föreläsning snarare än roligt spel. Jag skulle föreslå att du någonstans på affischen visar en bild på själva spelet, eller några miniatyrer ur det.

G

Guest

Guest
Okej, har tänkt lite på vad du sa och rotade fram lite gamla fotografier på några figurer ifrån spelet. Jag är inte helnöjd... Men vad tycks? Det kanske blev lite mer fart i den...
Har inte ändrat på texten något, men det ska jag nog ta och göra. Gjorde två versioner, den svartvita mest för att de affischer som det hela är en pastisch på i allmänhet använde svartvita fotokollage.

Attachments

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Gillar den svartvita mer.

Har svårt att säga något om helhetsintrycket eftersom JPEG-slemmet förstör så mycket av upplevelsen för min del, men jag gillar färgerna och kompositionen, och funderar på om "Kriget kommer" skulle tjäna på att inte vara helt skrivet i det där jobbiga typsnittet, utan kanske bara 1-3 bokstäver.

Och den lilla texten tycker jag blir onödigt svårläst.