Nekromanti Konsumentinformation (DoD6) ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
För den som till äventyrs gillar DoD6 och inte brukar hänga på Riotminds egna forum följer här lite information:

Den reviderade grundregelboken är skickad till tryck, och ingen är gladare än jag över att så är fallet.

Om jag får slå lite på min egen trumma måste jag säga att jag är otroligt nöjd med hur boken kommer att se ut (det är förvisso inte bara min förtjänst – Alvaros, Peters, Larrys och Niklas fantastiska illustrationer, kartor och dekorativa element står för lejonparten av snyggheten), särskilt som Riotminds slagit på stort och bekostat tvåfärgstryck (som i Jorges bestiarium).

Foggmock

Myrmidon
Som konstaterat i tidigare tråd/ar:

Hoppas den snygga ytan motsvaras av ett lika snyggt innehåll!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Grattis! Du kanske du kan...

...layouta en sak till mig... näääää, skoja bara! :gremlaugh:

M.

Oddnic

Veteran
Toppen Dante. Efter första grundreglerna så har RM verkligen blivit ett företag som levererar fantastiska produkter.

Foggmock du är nog en av de mest negativa personerna jag någonsin stött på, på ett forum.

Johan K

Gammal & dryg
Jaaaaa !!!

Tackar för den nyheten !!!
Den piggade upp mig lite iaf. Så jag komemr att vänta med glädje att få köpa den !!

Dimfrost

Special Circumstances
Foggmock du är nog en av de mest negativa personerna jag någonsin stött på, på ett forum.
Hjälp, då har du inte stött på många negativa personer. Jag skulle kunna dra skräckexempel från andra forum, men det räcker ju att kolla på en slumpvist utvald tråd på D&D-forumet där Troberg går igång, till exempel. :gremwink: (Och det här är alltså inte alls någon form av påhopp, utan bara ett konstaterande av fakta: att det finns folk som är ganska negativa. Eh.)

Men rent allmänt tycker jag din kommentar är rätt onödig. Att uttrycka förhoppningar om att innehållet motsvarar ytan är väl fullt naturligt? Vi vet nu att produkten kommer att bli väldigt snygg, så det återstår att spekulera i hur innehållet kommer att vara. Själv hoppas jag också att reglerna har fått sig en ordentlig översyn på flera områden, för det är synd att en så trevlig värld som Trudvang ska dras med en näst intill oduglig grundbok.

/Dimfrost

Foggmock

Myrmidon
<blockquote><font class="small">Citat Foggmock:</font><hr />
Hoppas den snygga ytan motsvaras av ett lika snyggt innehåll! [/quote]

Jag vete tusan hur du lyckas tolka in negationer i det där, men ändå. Bara för att jag tycker att den första utgåvan var pure crap typ betyder inte det att jag inte hyser hopp inför framtiden och den nya förbättra utgåvan. Jamenar, det kan ju bara gå åt ett håll.

Och försök hitta en tråd där Krille dissar Vampire och Rising dissar CoC ska du få se på negativa människor.

Foggmock - som härmar Dimfrost

Jag kan nästan lova dig att jag kommer köpa den när den kommer ut....
Jag har nu inte spelat DoD förut, men har tänkt införa lite nytt blod i gruppen...

Muggas

Hero
Jag har av tradition införskaffat de senaste grundreglerna för DoD när de kommit ut varje gång, men gjorde ett uppehåll nu senast (DoD6) p g a en rejäl svacka i mitt rollspelsintresse. När nu detta intresse vaknat till liv igen, ska jag köpa DoDs grundregler (+ Jorges och Osthem samtidigt - eller önska mig dem i julklapp?) när de kommer ut och börja lira lite grand med ett par nybörjare som tjatat länge om det. Snygga rollspelsprodukter är ett rent nöje att läsa igenom, och jag är säker på att du gjort ett bra jobb, att döma av de uppslag jag sett från den reviderade utgåvan av grundreglerna.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Tips för den snåle ... eh, sparsamme ...

Det visar sig att (i.o.m. att boken blev tjockare än beräknat) Riotminds lagt sig lite för lågt i pris. I butik kommer boken att gå loss på 329 bagare.

Den som vill spara trettio av sina surt förvärvade slantar och klå de feta spelkrämarna på sin profit kan passa på att förhandsbeställa den direkt från Riotgossarna. Så fort boken finns i butik (mitten på december, typ) höjs priset även där.

G

Guest

Guest
nyare reglebok

Grejen är väl den att riotminds ville göra om den första boken som kom... Grundreglerna... Nu med snyggare layout lite mer bakgrund om Trudvang och lite ändrade regler... Bilder på vapen och sådant tror jag också det var...

Expert är väl lite mer som en fördjupning av grundreglerna...

Rätta mig om jag har fel!

Johan K

Gammal & dryg
Yepp, kan varmt rekomendera de böckerna. Så det vore ju en bra grej att få dem i julklapp ju !!
De böckerna är både trevliga & inspirerade !!