Nekromanti Kontaktanonserna

Johan K

Gammal & dryg
Gillar det forumet åxå !

Gillar åxå det forumet ! Fast, behövs det göras reklam för det egentligen ?
Jag menar, de som behöver splare oavsett om man är en grupp eller en individ hittar nog dit i vilket fall som hellst tror jag.

Gardener

Champion
Re: Användarfrekvens

Jag tror nog att du har rätt angående tomma forum, att dela upp ett redan litet forum i många mindre är nog ingen bra lösning.

Ett problem med att ha ett register över föreningarna tillgänglig på internet är att det säkerligen bryter mot PUL, Personuppgiftslagen, om inte Sverok får in godkännande av föreningarna att finnas med på listan.

Det finns möjlighet att lägga till en kalender till forumet genom lite programmering, vilket kanske skulle kunna vara en idé, så kan folk lägga upp sina spelmöten, spelhelger och andra händelser.

Ghorgareth

Warrior

Jag menar inte heller att man skall dela upp forumet i mindre delar. Kan man göra ett forum till ett lokalt informationscentrum eller liknande så skulle det vara fint. Jag vet att detta inte riktigt hör hemma här, men någon vänlig själ kanske vill lägga grunden till en sådan sida i alla fall.

Gardener

Champion

Vad menar du med lokalt informationscentrum då? Har man separata forum så blir det ju uppdelat.

Det går alldeles utmärkt att redan idag informera om saker som händer där man bor, och om man ser till att skriva orten i inlägget så går det ju att söka på det också.

Jag skulle själv gärna se möjligheten att ha ett par extra fält att fylla i när man skriver inlägg här på forumet som man sedan kan söka på och sortera efter. Till exempel Område och Spel eller något liknande. Tyvärr lär det dröja länge innan jag får tid att programmera något sådant, eller tills någon annan gör det.

Ghorgareth

Warrior
Tillbaka på noll

Skulle man då inte vara tillbaka på noll i och med att det endast är sökarna som letar och grupperna ignorerar det hela. Kanske skulle det i och för sig gå att söka upp den som sökte i första hand, men denne kan ju ha flyttat eller hittat en spelgrupp som är "full".

Gardener

Champion
Re: Tillbaka på noll

Som jag skrev tidigare så är problemet nog att de flesta som har en grupp är rätt nöjda med den och söker oftast inte nya medlemmar snarare än att det görs för lite reklam för forumet. Även befintliga spelgrupper får ju informera om sina spelmöten och dylikt redan idag

Men dylika extra fält kan ju också användas för att kunna fylla i information om befintliga spelgrupper och händelser som att de används för "sökare". Ungefär som att vanliga radannonser kan ha både köpare och säljare.

Ghorgareth

Warrior

Skulle lösningen då vara att man i sin profil registrerar en grupp som man är med i (om man vill) som även kan tänka sig välkomna nya medlemmar. På så vis kan man lätt kolla, utan att fråga någon, om de är intresserade av att utöka sin grupp eller inte. Och dessutom så kan man, eftersom det ligger i skapandet av profilen, redan då börja fundera på om man vill utöka spelgruppen. Detta är ju lättredigerad information om det skulle vara så att man ändrar sig.

Rent praktiskt så kan jag (förmodligen) söka och få fram en spelare i typ växjö och sedan kolla hans profil. Aha, han vill inte utöka sin spelgrupp. Ok, nästa osv. Jag menar, då har alla en åsikt, ja eller nej. Istället för den namnlösa massan som helt saknar åsikt på kontaktannonsforumet.

Desstom låter detta relativt simpelt att lösa praktiskt, men jag är ingen höjdare på programering heller. Vad sägs om förslaget. Tål det att tänkas på?

Gardener

Champion

Det är väldigt enkelt att lägga till upp till tre frågor i profilen som man kan fylla i med vad som helst. Det skulle alltså gå att lägga till två frågor som "Har du en spelgrupp?" och "Söker din spelgrupp nya spelare?" Men eftersom man kan fylla i vad som helst kan det bli lite svårt att söka på det, men man kan ju i alla fall ganska lätt se vad som gäller om man tittar på profilen.

Nu är ju inte heller profilen något som alla fyller i, även om vi kan ordna lite incitament för att göra det som borde förbättra saken.

Angående sökning på profiler så kommer jag att lägga till det så fort jag får tid.

Sodivra

Champion

Tja, jag kanske inte letar spelare, men jag är ju öppen för förslag, till exempel. Det kanske hade funkat bättre om man valde att fylla i rutan "Jag vill inte ta emot erbjudanden om rollspelsessioner" eller inte. Eller någon annan form av formulering.