Nekromanti Kontinuum som tema/koncept/franchise

Telash

Swordsman
Nu är det ganska få personer som har läst kontinuum och som vet vad det innebär, men jag har större chans att få något svar här än någon annanstans så:

Är det värt att ta vid där kontinuum slutar, och skapa en värld som jag gör till min huvudvärld, eller ska jag satsa på något helt nytt?
Om jag fortsatte efter kontinuum skulle jag kunna skapa en ganska ball värld utan att behöva förklara särskilt mycket. Kontinuum förklarar vad det är för värld och varför man är i den, men hela världen skulle då vara digital (matrix, 13e våningen)

Jag tänker hur som försöka skapa en kreativ kompott där jag lockar till mig spelare/köpare genom mer än bara fysiska böcker. Första målet är en musiksaga för vuxna i spelvärlden.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag är en sådan person gillar "metaplottar" och "metafysik". Jag gillar när man bygger vidare på något och utvecklar det i olika riktningar, så i mina ögon finns det definitivt inte något skäl att uppfinna hjulet igen. Finslipa istället! :gremsmile:

Telash

Swordsman
Tack så jättemycket för att du tog dig tid att svara. :gremsmile: betyder massor

Ja, blir nog en fortsättning på Kontinuumvärlden trots allt. Fast först ut är nog inte ett rollspel, utan som sagt en vuxensaga eller opera av något slag.