Re: Kånspiration [OT]
"jag skulle bli OTROLIGT FÖRVÅNAD om det var jänkarna som gjorde det själva, inte minst med tanke på att ALLA läcker till pressen i USA, och inget egentligen går att hålla hemligt nån längre tid... "
Wow... det var en av de grövsta generaliseringarna jag någonsin sett (och då brukar jag umgås med kommunister).
"dessutom skulle RISKERNA med en sån sak vara enorma, tänk om något gått snett och allt avslöjsts!"
Risker är till för att tagas. Om jag var en superond och superrik amerikansk konspirationsmedlem så skulle jag inte tveka till att ta risken... fast det är ju jag det.
"dessutom är Bush inte OND... (skit samma vad vänstermobben tycker)... ingen Pol Pot, Bin Ladin eller Hitler direkt.."
Det beror helt på vad man definierar som ondska.
"Det är inte mycket i Bushs politik jag håller med om, men att påstå att han skulle ligga bakom en sån sak är bara monumentalt korkat."
...tycker du, ja. Själv tycker jag att det är ungefär lika korkat som att blanda versaler och gemena i en text.
Ursäkta mig, men nu handlar inte ämnet i den här tråden om min korkighet, så det var ganska onödigt att den drogs upp.
"INNAN 7/11 var ju (vänster-)folk i europa rädda för att USA skulle vända sig inåt och skita i mellanöstern när Bush blev president..."
Jaha, det visste jag inte. Och ändå så umgås ju jag mestadels med vänsterfolk.
"Bush hade verkligen inte visat nåt större utrikespolitiskt intresse, som t.ex. Clinton hade. Men 7/11 ändrade på det the hard way."
...jag vet inte hur det ser ut i din rollspelsvärld, men i min värld så är Seveneleven en butik med udda öppningstider.
I samma värld så var WTC-attacken egentligen planerad av USA:s ledning för att militarisera Amerika, göra inskränkningar på demokratin samt utöka det amerikanska inflytandet i Mellanöstern.
Hur jag tror att det ligger till i vår värld låter jag vara osagt då det inte hör till ämnet, men jag skulle inte bli förvånad om sanningen skulle råka likna mina rollspelsfantasier, så att säga.
- Danne, anser att världen skulle vara för tråkig utan konspirationer.