Har aldrig kollat på MYFAROG eller RaHoWa, och har svårt att tänka mig att jag någonsin kommer att göra det. Men det låter som om åsikterna i dem är bra mycket värre än i FATAL.
När det gäller FATAL, om man skulle städa ur alla problematiska åsikter och märkliga tolkningar av historieböcker, så ha man fortfarande ett regelsystem med 20 grundegenskaper så slås fram med 4D100/2-1 och en massa sekundära värden, och i starkt behov av att byggas om även om man skulle gilla den detaljismnivån. Skulle man fixa till systemet, så har man fortfarande en regelbok med en massa väldigt tveksamma åsikter. Så även om en del åsikter man kan läsa om det är felaktig andrahandsinformation, så har FATAL helt klart förtjänat sin plats bland de ökända.
Det finns en hel del rollspel som har en sexistisk och rasistisk setting (Western, En Garde, Noir för att nämna några svenska exempel), det var en crowd-funder på Chronicle of Gor för ett tag sedan (vilket jag skulle räkna som fetish/kink-setting), samt att Conan lär hamna under kategorin med hyfsad sexistisk setting. Att spela i en setting som innehåller sådana element är helt klart inte i allas smak, men att settingen har sådana element behöver inte betyda att spelen representerar åsikterna.