Fast de är väl ändå rätt omtyckta? Kanske mer kultserier båda två och kända för att vara out there, absolut, men båda har ju gott rykte som bra tv-program och jag vet många som minns dem väldigt positivt.Om jag får säga serier istället för filmer så vill jag ta upp Ika i Rutan och Skrotnisse och hans vänner. Ika Nord var min första stora kärlek här i livet.
Vad bra om det är så! Jag brukar bli bemött med förskräckelse när jag berättar det. Många i min ålder verkar ha tyckt att det var läskiga och obehagliga serier som barn. Men jag kanske är mer bland gelikar härFast de är väl ändå rätt omtyckta? Kanske mer kultserier båda två och kända för att vara out there, absolut, men båda har ju gott rykte som bra tv-program och jag vet många som minns dem väldigt positivt.
Jag såg Ika i rutan som barn. Det var en mardröm (hon var lätt den läskigaste personen på TV när jag växte upp).Ika i rutan ser ut som en mardröm, men jag såg det inte som barn så det kan var grejen…
Det ser ut som om någon försökte misshandla barn genom tv:n och bestämde sig för att vara kreativa med det.Jag såg Ika i rutan som barn. Det var en mardröm (hon var lätt den läskigaste personen på TV när jag växte upp).
Va? Hade de slutat sända Staffan Westerbergs program då?! Vilse i pannkakan var ju det absolut värsta under 70/80 i alla fall.Jag såg Ika i rutan som barn. Det var en mardröm (hon var lätt den läskigaste personen på TV när jag växte upp).
Ika i Rutan är, enligt 7-åriga mig, läskigare än Storpotäten, mårran, olyckan och alla de andra som folk håller fram som sveriges läskigaste figurer i barnprogram.Va? Hade de slutat sända Staffan Westerbergs program då?! Vilse i pannkakan var ju det absolut värsta under 70/80 i alla fall.
//EvilSpook
OMG, skall vi återuppliva den döda hästen så vi kan slå på den lite mer?Va? Hade de slutat sända Staffan Westerbergs program då?! Vilse i pannkakan var ju det absolut värsta under 70/80 i alla fall.
Konstig? Den var ju en banger, Lars Demian liksom.Jag gillade Ika i rutan! Har hört från omgivningen att många tyckte det var läskigt, men jag förstår inte riktigt vad som var läskigt? Kanske introt kunde upplevas som läskigt för barn med det gryniga filtret och konstiga musiken, men innehållet i övrigt?