Nekromanti konventsäventyr GothCon cirka 1995

CapnZapp

Myrmidon
Hej,

Jag undrar om någon kan hjälpa mig. Jag var på GothCon några år i mitten på nittiotalet (vilket borde innebära GothCon XIX eller däromkring).

Jag letar nu efter info om det Drakar o Demoner konventsäventyr jag minns jag var med o spelade, men jag kan inte hitta någon info alls om rollspelen på GothCon vid denna tid.

(Det finns resultatdatabaser för Magic och Diplomacy, men det är också allt. GothCons eget arkiv börjar först med XXII 1998)

WRNU, you're my only hope!

CapnZapp

Myrmidon
Man spelar fyra konstaplar som ska utreda ett brott av något slag. Att jag tror det var DoD beror nog bara på att vad annars skulle det kunna vara? Det fanns ingen modern teknologi iallafall...

Det jag minns var att vår kapten var mycket mer oroad över att fel personer skulle bli befordrade och hota hans auktoritet, än någonting som hade med själva äventyret att göra :gremsmile:

Övriga konstaplar var en petimäterrövslickare, en homosexuell(?) latmask, och en överkvalificerad streber som snabbt och lätt framade någon oskyldig när speltiden började ta slut (och prompt blev ensamt degraderad av polischefen som kände sig hotad, efter att han ensam sugit i sig allt beröm för att ha löst fallet, såklart)

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Arrangerade själv ett Drakar och Demoner-äventyr någon gång mellan 1995-2000 och tänkte att kanske det hade något med det att göra. Men icke sa Nicke. Tyvärr ringer inte det här någon klocka. :gremfrown:

CapnZapp

Myrmidon
Jag sitter här med min LinCon -96 kaffemugg, ett av de sista (senaste?) konventsbesöken :gremsmile:

Därför: Om det inte var exakt 1995 så var det troligen tidigare snarare än senare. Teoretiskt kan det också ha varit LinCon och inte GothCon, men även om minnet kan spela mig spratt tror jag inte det.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Själva situationen låter vagt bekant, så jag tror det var på GothCon. Tyvärr kan jag inte peta på vilket eventuellt äventyr det var för jag spelade det troligen inte utan hörde bara det via konventsrapporter då. :gremfrown:

CapnZapp

Myrmidon
The one and and only BUMP.

Verkligen ingen annan här som var med på den tiden, eller känner någon som var det? :gremsmile:

Max Raven

T12-kultist
Hmm.

Okej, en snabb wayback-machine:ing ger äldsta webbplats som sidan från 1998 (som är lagrad iom referens sidor från 1999):
Här är scenariona man hade då.

Jag är tyvärr inte tillräckligt gammal och garvad veteran för att ha koll på GC-scenarion från 1995 - då tror jag jag varit på typ ett eller två SydCon på sin höjd. :gremfrown: