Nekromanti Konventseffekten

MrG

Swashbuckler
Jag postar plötsligt mycket mer efter GothCon och tror att konvent har den effekten på mig varje gång. Det finns helt enkelt mycket mer tankar om rollspel efter ett konvent. Är det fler som upplever det? Och vad gör ni/vi åt det?

-Gunnar (borde nog rollspela mer)

Sodivra

Champion
MrG said:
Är det fler som upplever det?
Ja iallafall i år.

MrG said:
Och vad gör ni/vi åt det?
Mer GothCon!

Nästa år ska jag nog gå in mer för chansen att diskutera med likasinnande i fysisk verklighet, spela spel och analysera sessionerna i efterhand.

Lite mer rollspelsseminarium, alltså.

Max Raven

T12-kultist
Upplever också den effekten till viss del.

Enda lösningen torde vara att stänga ner site:n i ett par veckor tills det värsta är över. :gremwink:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
MrG said:
Jag postar plötsligt mycket mer efter GothCon och tror att konvent har den effekten på mig varje gång. Det finns helt enkelt mycket mer tankar om rollspel efter ett konvent. Är det fler som upplever det? Och vad gör ni/vi åt det?

-Gunnar (borde nog rollspela mer)
Jag var duktigt trög när jag kom hem så jag har inte riktigt vaknat upp till att bli en del av den här vågen än, men det kanske kommer nu om jag piggnar till.

Och vad man bör göra åt det? Tja, njut av det så länge det varar. Förhoppningsvis räcker det en god bit mot nästa konvent vilket kan ge en ny våg av entusiasm och engagemang. Det torde vara den främsta resursen man kan ha i vilken hobby som helst. :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Jag tror att det är så enkelt som att man fått en injektion av många tanka & möten just efter olika konvent att det är som att sätta myror i skallen på en själv.
Just därför postar man kanske lite mer än vanligt efter ett eminent konvent som t. ex GothCon

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag brukar lämna de flesta spelkonvent med massor av idéer på spel jag skulle vilja skriva och/eller spela. Gothcon var inget undantag. Vad jag däremot skulle behöva är tid och disciplin.

/tobias