[Labyrinth Lord] Den visas torn
Jag skall hålla spoilers till ett minimum, du kan läsa vidare även om du tänker spela äventyret själv.
Vi var fyra äventyrare som hade sökt upp Den Visas Torn, var och en av sina egna anledningar.
Själv spelade jag en robust dvärgkvinna i fjällpansar, beväpnad med både sköld och hammare. Som mitt speciella föremål hade jag Roland, en snål takläggare.
Vidare följde det med en trollkunnig prins från enhörningarnas land, med en stav som hade ett lysande enhörningshorn i ena änden. Prinsen visade sig vara ett monster i närstrid och sänkte två tredjedelar av de monster vi stötte på.
Vi hade en präst som dyrkade vingudinnan Hippono, ämbetsklädseln omfattade en fantastiskt prålig hatt.
Och så hade vi en tjyv. Som dog. Och ersattes av en annan tjyv. Som dog. Och ersattes av en tokdryg alvbrutta, som hade den dåliga smaken att inte dö som sina föregångare, utan var med och delade på skatterna när vi lämnade tornet.
Vi kom därifrån med silver, guld och skatter i drivor, men jag tror det finns mer att hämta där. Om någon är djärv nog att nalkas Den Djärvas Torn.
-
Vi hade kul när vi spelade, väldigt kul. Även om Labyrinth Lord var lite för old school för oss spelare. Men det var så populärt att jag har fått beställning på att spela mer till helgen.
Prinsen och tjyven tjyven alven har redan festat upp sina skatter och tänker bege sig till ett mystiskt men närbeläget hål i marken, för att se om det ligger några skatter i det. Förmodligen drar de med några bekanta också.
Och det har framförts önskemål om att måla egna figurer, så vi får väl sätta oss på nätet någon kväll och leta fram några fina hjältar. (Och jag behöver några monster, om jag inte skall låta hjältarna ansättas av genestealers och necromutanter.)
DeBracy byggde löpande upp miljöerna med dominobrickor, det funkade över förväntan. Jag hade först tänkt norpa golvplanerna ur Wrath of Ashardalon, men det blir nog att jag gör något liknande.