Nekromanti Konventsrapport - Knytkonvent X med Nordnordost

GnomviD

Heresiark
Re: KULT/DYD-mashup

Det låter som att det var ett lärorikt pass. Jag hade gärna varit med. Jag hör gärna mer om lärdomarna, men det kan vi ju alltid ta AFK, annars.

GnomviD

Heresiark
Och vi tackar för att du kom upp. Det var väldigt trevligt med så fint besök! :gremsmile:

w176

Förlorad dotter

GnomviD said:
Det låter som att det var ett lärorikt pass. Jag hade gärna varit med. Jag hör gärna mer om lärdomarna, men det kan vi ju alltid ta AFK, annars.
Vi hade en del folk som kune tänka köra det igen, så jag kanske kör det igen om det är intresse för det.

Du kan få de smaskiga (nja, rätt osmakliga) detaljerna sen, men vi skonar rollspel.nu ifrån.

Jag tror att saker blev för känsliga för att vi skulle vilja använda konfliktsystemet (att tävla om att vinna narrationsrätten kändes inte rätt), och det blev typ svensk drama där alla konflikter var antydda under ytan och inte ställdes på sin kant på det sättet DYD funkar.

w176

Förlorad dotter
gizmo said:
Gizmo tackar av hela sitt hjärta för underbara spelupplevelser och för NNOs gästvänlighet. Helt gigantiskt.
Jag kände mig väldigt hemma och välkommen, trots de kanske lite märkliga omständigheter att jag bjöd in mig själv så där hämningslöst. Jag är glad att jag fick träffa er och spela med er, och känner mig berikad, samtidigt att det nu finns lite tomhet där jag lämnade något kvar i Norden.
/K
Du ska ha cred för att du kom upp hit. Jag såg dig bara på födelesdagsfesten, men det var jättekul att du dök upp.

GnomviD

Heresiark

w176 said:
Jag tror att saker blev för känsliga för att vi skulle vilja använda konfliktsystemet (att tävla om att vinna narrationsrätten kändes inte rätt), och det blev typ svensk drama där alla konflikter var antydda under ytan och inte ställdes på sin kant på det sättet DYD funkar.
Ja, jag misstänkte att det var där det körde ihop sig. Klokt att kasta ut konfliktsystemet, då. Nå, det låter schyst att det kanske blir av igen. Jag ser fram emot att höra snasket!