Nekromanti Konventsscenarion, planer och önskemål

MrG

Swashbuckler
Re: Konventsscenarion, planer och önskemål [OT]

Rollspelsbaren har alltid stått för friform och fri improvisation för mig.. Ta bara tabellen med 100 olika ord som ska vara med i ett scenario.. Om ni har haft riktiga rollspel så är det något som helt missats i informationen (på LinCon)..
Vi trodde det var riktigt rollspel som vi sysslade med, i alla fall en form av det :gremsmile: Fast hört rykten om den åsikten om oss från andra också (men då friformsfanatiker som inte tyckte vi var riktiga rollspelare :gremshocked:) Men visst de kan varit en informationsmiss från vår sida, men å andra sidan, när några av våra kollegor körde sin Dungebash för några år sedan fick de inte heller så mycket deltagare (var väll före sin tid, med tanke på att Dunge of doom verkar gå bra).

Och det stämmer att vi idag har gått idag inte kör några system längre, men skulle vi nog kunna göra vid förfrågan. Om nu många vill ha det...

Krille

Super Moderator

"Och det stämmer att vi idag har gått idag inte kör några system längre, men skulle vi nog kunna göra vid förfrågan. Om nu många vill ha det..."

Jag får väl komma förbi med ett Usagi Yojimbo vid tillfälle och begära ett scenario till det. Annars är ju inte rollspelsbaren det första stället som jag skulle gå till för att få spela regelspel. Snarare typ... näst sista.

Rickard

Urverk speldesign

"Vi trodde det var riktigt rollspel som vi sysslade med, i alla fall en form av det :gremsmile:"
Haha, ja.. Jag menade naturligtvis rollspel som man kan ta på.. Inte en lapp som det står "Improvisera" på (eller ett häfte med berättarknep, för jag hoppas att det är vad ni har).. :gremsmile: Argh, hatar att rollspel (själva rollspelsboken) och rollspel (karaktärsgestaltning) heter samma sak.. Jag tvivlar inte alls på att det är karaktärsgestaltning ni håller på med.. Dock är det inte bundet till någon rollspelsbok..

"Och det stämmer att vi idag har gått idag inte kör några system längre, men skulle vi nog kunna göra vid förfrågan. Om nu många vill ha det..."
Äsch, jag är nog i minoritet ändå.. :gremsmile: I att vilja testa både nya rollspel och nya spelsystem.. Faktiskt vet jag inte varför folk går på rollspel under konvent.. Har inte funderat på det.. Vore kul att ta reda på..

/Han som skulle vilja få orken (eller alven) att skriva ett konventsscenario till ett annorlunda rollspel

MrG

Swashbuckler

Jag får väl komma förbi med ett Usagi Yojimbo vid tillfälle och begära ett scenario till det. Annars är ju inte rollspelsbaren det första stället som jag skulle gå till för att få spela regelspel. Snarare typ... näst sista.
Oh, ja! Fast det beror på om någon som är med är inläst på det systemet så klart... tror att Peter kan det systemet... och i sånt fall vill jag gärna vara med och spela.

Och synd att du inte tänkt på oss för system, många av oss har rätt många sånna i ryggen och rätt gedigna kunskaper i det, även om vi haft några med andra bakgrunder också.