Nekromanti Konventsscenarion

Necross

Swashbuckler
Finns det något rollspelskonvent som lägger ut gamla scenarion på nätet? Eller dylik sida?

Är lite sugen på att köra lite korta one-off-grejer. Cirka 5 timmar så där. Fantasy, skräck, whatever. Kanske nån gammal SL som har sånt liggande? Kontakta mig.

MrG

Swashbuckler
Konventen gör det sällan, men skrivbenterna gör det ibland. Bland annat vi i Rollspelsbaren och Kurragömmaklubben Kamoflage som båda lagt ut de två scenarion som fick pris som bästa scenarion på GothCon XXX.

Annars har sverok en scenariobank...

Jag har en bunt liggande också från tio-femton år av konventsspelledande, PM om det är något speciellt du söker :gremwink:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Western

På Rävspels hemsida så ligger en hel del av deras tidigare konventsscenarion till Western. Bland annat en del trilogier för den som vill ha lite längre äventyrligheter med samma rollpersoner.

Necross

Swashbuckler
Nedrans. Första gången jag blev riktigt sugen på att kunna danska :gremsmile:

Ulfgeir

Swashbuckler
När jag tittade på Alexandria fanns bara vad scenariona handlade om och vem som skrivit dem.

/Ulfgeir

MrG

Swashbuckler
När jag tittade på Alexandria fanns bara vad scenariona handlade om och vem som skrivit dem
Svenska Alexandria har det probelmet, men tror att danska versionen ska ha scenarion upplagda (dock på grötspråket)

MrG

Swashbuckler
Kolla efter små diskettsymboler, det tror jag ska vara scenarion...

Johan K

Gammal & dryg
Ett anat tipps kan ju vara att du helt enkelt ber de SL:arna maila äventyret till dig. Elelr så kolla in på hemsidan deras, de kan nog lägga ut den del seanrion. Eller helt enkelt kola in på rollspelets hemsida.

/ Johan K, som är nyss hemmkommen ifrån CalCon

Necross

Swashbuckler
Mmm. Tyvärr har jag inte spelat rollspel på konvent sedan typ 1997, så jag känner inte så många. Tänkte mig en "genväg" här, om några SL:ar som var särskilt nöjda med nåt verk ville bjuppa på det.

MrG

Swashbuckler
Tyvärr har jag inte spelat rollspel på konvent sedan typ 1997, så jag känner inte så många.
Men det är ju en bra grej, börja rollspela på konvent igen :gremwink:

Necross

Swashbuckler
Mmm. Fick inte ihop folk till grupper, sen slutade vi försöka.

Förresten har jag lite dåliga erfarenheter av det där med att "tävla" i rollspel. Tyckte mest bara att det blev de som apade sig mest, hoppade runt på borden och överdrev karaktärerna som vann. Men det kanske har förändrats. Helt off-topic dock.

MrG

Swashbuckler
Konventspelande (lätt OT)

Allt rollspel på konvent är inte tävlingar och tror att bilden av vilka som vinner har förändrats (fast jag är nog jävig då jag redan på tiden du slutade var med om att hitta vinnande "stillasittande grupper).

Och få ihop spelgrupper till konvent verkar förenklas av att det är vanligare med folk som skramlar sista spelarna på konventen....