Nekromanti Konventuppdatering

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Tog mig lite tid och surfade runt på delar av sidan jag inte brukar besöka och fann att Konvent och evengemangslänken liksom inte uppdaterats sedan 2001... typ.

Är detta bara beroende på att folk inte har lust att pingla till om saker där och att det har mycket lite ordentlig koppling till forumen eller varför?

Jag skulle gärna se att det hände något där. speciellt som jag har svårt att greppa var saker händer i Sverige... tex...

När är de stora konventen? Jag blir alltid så förvirrad och när jag bestämmer mig för att anordna ett LadyKon så typ... krockar det med något stort elände... för att inte tala om med festivaler men det är en annan saga.

Finns det inte någon som har lust att uppdatera konventen över sverige så jag slipper kika in på Sverok vars sida också gör mig totalförvirrad...

Feuflux

omjonasson.se
Efter att ha kollat sverok och deras länktips:
LinCon - normalt Kristi himlafärs, 2-6 juni i år.
GothCon - påsken, 14 - 16 april
Borås Spelkonvent - allahelgona
SillyCon (Mora apparently) - november
SydCon brukar väl vara i augusti?
Stockholms Spelkonvent var i september senast

Det var väl de stora konventen enligt Sverok då. Sen finns ju DanCon som anordnas när Dante känner för det :gremsmile: , CalCon som ligger tidigt i januari och så en massa konvent som jag inte har koll på.

MrG

Swashbuckler
SillyCon brukar väll vara på allahelgona de med?
Och trettonhelgen brukar vara rätt fylld av mindre konvent...

PAX

Jordisk Äventyrare
När är de stora konventen? Jag blir alltid så förvirrad och när jag bestämmer mig för att anordna ett LadyKon så typ... krockar det med något stort elände... för att inte tala om med festivaler men det är en annan saga.

Om du nu vill arrangera ett LadyCon så gör det oavsett om du skulle krocka med något annat konvent eller annan historisk händelse. Vad du dessutom bör göra är ju att informera om LadyCon i god tid och pejla intresset för just ditt konvent.

Krille

Super Moderator
"men varför svarar alla på andradelen av min fråga och inte första delen. Uppdateringen av konvent och liknande på rollspel.nu?"

Därför att alla som svarat inte är medlemmar i redaktionen, och därför inte kan svara på första delen. Inte ens jag kan svara på den.

MrG

Swashbuckler
Är detta bara beroende på att folk inte har lust att pingla till om saker där och att det har mycket lite ordentlig koppling till forumen eller varför?
Min teori om detta är att konventen är dåliga med att uppdatera sig (speciellt om de försvinner). Sedan är det nog ett tecken på att få kollar in listan (eller att de som gör det inte anmäler trasiga länkar till redaktionen.