Jag tar mig friheten att citera trådstarten:Magnus Edlund said:Coolt!
Är det DoD Online-relger, eller är det Trudvang-boxens regler?
Mina DoD-skillz är så rostiga att jag inte direkt kan se detta ...
Det är som sagt till boxen. Med tanke på din avatar sitter väl du, Magnus, som på nålar inför nästa veckas konverterade klassiker, kvack?Magnus Edlund said:Är det DoD Online-relger, eller är det Trudvang-boxens regler?
Som översättare (och därmed den som innehar upphovsrätten till själva översättningen) tycker jag det är skit-coolt att se Sarkath Hans Gravvalv i tryck igen. 1000 bonuspoäng till Medusa Games!Arfert said:Om jag skulle använda magkänsla, kunskap och erfarenhet så borde rättigheterna gått tillbaka till skribenterna i det här fallet. Om jag gjort nåt i de här produkterna så skulle jag iofs tycka tilltaget är både trevigt och kul, men jag skulle nog bli sur på Riot. Medusa skulle jag inte bli sur på däremot. Men fräckt av Riot att ge bort nåt som inte är deras.Mekanurg said:Jo, jag tycker att det här är en förträfflig idé. Men vid konkurser brukar det vara så att rättigheter återgår till skribenterna, eller hur? Vad anser egentligen Medusa, Riot, Granström, Regebro, mfl om detta, kan man fråga sig?Arfert said:Supercoolt! Så borde Trudvang vara!
Men vad säger Steve Perrin om det? Nyfiken bara. Hur funkar det med Riot och så här gamla grejer.. egentligen? Minns ju bråket om rättigheterna om Svavelvinter.
Jag antar att det är äventyret "Den stulna elefanten" från Sinkadus nr 22 vi pratar om. Visst var det någon sorts lös uppföljare till äventyret Djupets Fasor? Tok-Palle från "Elefanten" måste vara en av de roligaste och mest skruvade karaktärer som Olle skapat (om det nu var han som gjorde det), hans upptåg har givit många skratt. Jag tar ditt önskemål till min lista över lämpliga kandidater.Mekanurg said:Olle Sahlins äventyr om den försvunna olifantstatyetten vore väl ett lämpligt bidrag till den här serien.