Ceetan
Warrior
Det måste vär ha hänt mer än en SL att man hittar nåt coolt i ett rpg(system a) som man vill använda i sin egen kampanj i ett annat rpg (som har system b). Hur gör man detta bäst? låter man sig bara inspireras och gör ett helt nytt system eller "föröker man överstätta" det ena systemets Siffror och termer i det andra?
Jag skall ge ett exempel:
jag har nyligen arbetet på regler för hur en golem fungerar i DoDv4-5(BRP) dessa har hitils bestått av enhetliga masor, men jag har efter att bland annat studerat Mage Knit funderat på att även fixa maekanika golems, dvs sådana med rörliga delar. Gvete vis fixck dessa tankar sig en riktigt Sjuts när jag såg IRON KINGDOM och Warmachines. Lite uppgiftewr finns o deras stats.
Det finns 2 möjliga tillvägagångssätt
Endera skulle jag kunna läsa in mig på Warmachines och IK
och sedan skriva med dessa i bakhuvudet, eller så skulle jag kunna sätta mig och försöka konvertera siffrorna ( en dolk göe så mycket skada i dod och så mycke ti brp...hmm halvera!! eller typ så.
Vilket tror ni blir bäst och varför?
Jag skall ge ett exempel:
jag har nyligen arbetet på regler för hur en golem fungerar i DoDv4-5(BRP) dessa har hitils bestått av enhetliga masor, men jag har efter att bland annat studerat Mage Knit funderat på att även fixa maekanika golems, dvs sådana med rörliga delar. Gvete vis fixck dessa tankar sig en riktigt Sjuts när jag såg IRON KINGDOM och Warmachines. Lite uppgiftewr finns o deras stats.
Det finns 2 möjliga tillvägagångssätt
Endera skulle jag kunna läsa in mig på Warmachines och IK
och sedan skriva med dessa i bakhuvudet, eller så skulle jag kunna sätta mig och försöka konvertera siffrorna ( en dolk göe så mycket skada i dod och så mycke ti brp...hmm halvera!! eller typ så.
Vilket tror ni blir bäst och varför?