Finns det några sådana? Jag snackar alltså om rollspel där alla spelarna samarbetar och försöker "bräcka" spelet. Jag kan tänka mig att det kan spelas på ett antal olika svårighetsgrader, kanske, så att man stolt kan säga "vi klarade Mardrömslikt på tre spelare!" Liksom, svårigheten är inte arbiträr, som när man har en SL som anpassar den efter hur bra det går, utan man kan verkligen känna att man klarat av något om man vinner.
Finns det?
//Genesis, som gjorde ett zombieslaktarspel som funkade så, men som aldrig riktigt kom längre än till första speltest.
(PS. Om det inte finns, finns det i alla fall spel där SL verkligen kan göra allt i sin makt för att ha ihjäl rollpersonerna? Jag vill alltså ha ett spel där man kan känna sig nöjd med sig själv om man "vinner", till skillnad från typ D&D, där SL kan döda rollpersonerna när han vill, och man bara överlever på hans nåder. Det tycker jag förstör speligheten. DS)
Finns det?
//Genesis, som gjorde ett zombieslaktarspel som funkade så, men som aldrig riktigt kom längre än till första speltest.
(PS. Om det inte finns, finns det i alla fall spel där SL verkligen kan göra allt i sin makt för att ha ihjäl rollpersonerna? Jag vill alltså ha ett spel där man kan känna sig nöjd med sig själv om man "vinner", till skillnad från typ D&D, där SL kan döda rollpersonerna när han vill, och man bara överlever på hans nåder. Det tycker jag förstör speligheten. DS)