Leon
Leo carcion
På tisdag smäller det! Kickstart 14 maj - 4 juni! Stöd Kopparhavets hjältar - sprid, dela och följ oss för updates.
https://youtu.be/S4e02efYQjA
https://youtu.be/S4e02efYQjA
Tackar ödmjukast! Och ja, det här är riktigt bra! Att skriva Kopparhavets hjältar var som att öppna den gamla slussen i Raas Narram och bara låta hela Golwyndasjön forsa fram, i en fullständigt ohejdbar febrig kreativ process!Nässe;n319897 said:Ja, vad kul! Är ett stort fan av allt Måns skrivit och gjort (väntar fortfarande på Deamon...), och gissar att det här kommer bli riktigt bra.
Vi använder samma regler som finns i Hjältarnas tid. Det finns lite previews och annat att ladda ner.pingas;n319906 said:Nyfiken på reglerna
Ser ut att vara ett bra regelsystem. :grin:Måns;n319907 said:Vi använder samma regler som finns i Hjältarnas tid. Det finns lite previews och annat att ladda ner.
Japp! Enkelt och bekant men med tillräckligt djup och nymodigheter för att göra det intressant och spännande. Lite som Kopparhavets hjältar alltsåpingas;n319909 said:Ser ut att vara ett bra regelsystem. :grin:
Nyfiken på produkten, hur svårt är det att konvertera till 3T6 BRP om det passar en själv bättre?Måns;n319914 said:Japp! Enkelt och bekant men med tillräckligt djup och nymodigheter för att göra det intressant och spännande. Lite som Kopparhavets hjältar alltså
Jag vågar inte riktigt svara på det, men att använda vårt nyskrivna material bör vara enkelt. Och även att konvertera SLPs o.dyl. Det är ju procent det bygger på och jag tror vapenskador är nästan samma.crilloan;n319918 said:Nyfiken på produkten, hur svårt är det att konvertera till 3T6 BRP om det passar en själv bättre?
C
Faktum är att en väldigt stor del av spelet redan är klart. Vi har visserligen, som Leon påpekade ovan, tweakat och färgat reglerna men att motorn redan fanns och var ordentligt speltestad innebar att halva jobbet redan var gjort. Nu har vi ju lagt till magiskolor, förmågor, vapen m.m. men det är betydligt enklare att lägga till än att ta fram och speltesta ett nytt system.pingas;n319922 said:Kommer spelet vara klart i år? Eller blir det som med de flesta kickstarters att man måste vänta :'( :sad: (den som väntar på något gott :wink
Vapenskadorna skiljer sig rätt rejält. I DoD gör vapen mellan 1T4+1 (för en dolk) till 2T10+2 (tvåhandsyxa). För ett enhandsvapen kan man räkna med runt 1T8+1, 1T10+1 om man är biffig nog att använda slag-/bastardsvärd enhänt. I HT så gör dolken 3T6, enhandssvärd 5T6, och 6T6 för stora biffiga tvåhandsvapen. Det är ju inte så underligt med tanke på att en rollperson i Hjältarnas Tid har 50+ "kroppspoäng" (kombinerad Gard och Hälsa).Måns;n319921 said:Jag vågar inte riktigt svara på det, men att använda vårt nyskrivna material bör vara enkelt. Och även att konvertera SLPs o.dyl. Det är ju procent det bygger på och jag tror vapenskador är nästan samma.
Ja, helt rätt. Får skamset erkänna att det var ett tag sedan jag kikade på vapentabellerna...Staffan;n319929 said:Vapenskadorna skiljer sig rätt rejält. I DoD gör vapen mellan 1T4+1 (för en dolk) till 2T10+2 (tvåhandsyxa). För ett enhandsvapen kan man räkna med runt 1T8+1, 1T10+1 om man är biffig nog att använda slag-/bastardsvärd enhänt. I HT så gör dolken 3T6, enhandssvärd 5T6, och 6T6 för stora biffiga tvåhandsvapen. Det är ju inte så underligt med tanke på att en rollperson i Hjältarnas Tid har 50+ "kroppspoäng" (kombinerad Gard och Hälsa).
Nej, det är inget vi eftersträvar. Personligen tycker att Gard utgör en slags traumatröskel. Går den ner på 0 så ligger du illa till och bör då veta om det är värt att fortsätta striden eller försöka fly. Du är då utmattad, utmanövrerad och sannolikt i underläge. Om inte är det strid på kniven och du chansar, fullt medveten om att det kan bli det sista du gör.hakanlo;n320018 said:Vågar man hoppas på en ”traumatröskel” i reglerna? Så att det blir ännu dödligare och snabbare? Ht kan enligt min åsikt må bra av det.
Kopparhavets hjältar - Survival ModeMannen i skogen;n320070 said:”Och, by the way, alla rollfigurer har egenskapen Kanonmat från och med nu.”