Nekromanti korkad trollkarl

Sodivra

Champion
Bah!

Va inte så pretantiös! (Petnoga)
dom verkar ju ha jättekul! /images/icons/smile.gif

/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif

Hasse

Hero
Och det är det som är viktigast!

Att man har kul när man spelar alltså. Så som jag ser det så är att ha kul grunden till bra rollspel.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Rickard

Urverk speldesign
Re: Dvärgar som magiker = Fult

"<EM>Kan en trollkarl ha 7 i int eller är han då bara en dum kluns.</EM>"
Kan och kan.. Kan man vara en osmidig tjuv, svag barbar eller en ful bard? Klart man kan. Omdvärgen lyckats lära sig lite formler så borde denne inte vara ointelligent. Kanske trögtänkt..

Dvärgar som magiker? Det är väl inte det första yrket som en dvärg kan ta men röstmagi, mentalism (fråga mig inte varför) och kanske symbolism tycker jag själv passar iaf. Runmagi (ex. den i "Dödens portar") är nog annars den magi som passar bäst för dvärgarna.

"<EM>...eftersom dvärgar inte gärna beblandar sig sexuelt med andra raser...</EM>"
Beror väl lite på hur man kör. Personligen kan jag väl hålla med men vad jag har lärt mig om rollspelsgrupper så skiljer dem sig rätt mkt från varandra.

/[color:green]Han</font color=green> som tyckte <B>Soc</B>s första inlägg för asjobbigt att läsa pga bristen av interpunktioner

Shadar Fal

Veteran
Inte dvärgar men ...

Nej, jag säger då det. Varför ska inte dvärgar vara magiker. Alver och människor får gärna vara det gissar jag. Vad skiljer dvärgarna från alverna så att de inte kan lägga magi. I min värd så är dvärgar viljestarka och det är något som hör ihop med magi. Men alverna därimot, att dom kan vara magiker tycjer jag är löjligt... /images/icons/smile.gif eller kanske inte.

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.