Spelmöte + idéer + annat
Det finns massor med saker jag skulle vilja göra på ett wrnu möte/forumfest/wrnu-speldagar.
Jag tycker det vore väldigt roligt att försöka ha en avslappnad ganska oplanerad (läs: ej överproducerad) träff där vi kan spela spel under en hel dag, troligtvis en lördag, någon underhållning på kvällen och mer spel på söndagen.
Jag tror att vi på wrnu vill vädra lite av våra funderingar på vad som skall eller kan vara med på sidan i framtiden också. Ett möte är ett ypperligt tillfälle även för detta.
Jag själv har idéer om att wrnu borde kunna ha on-line rollspelsservrar. I höst kommer Neverwinter Nights vilket är ett datorrollspel som spelas online med en spelledare. Alla som vill kan hålla i spel och världen är helt ombyggbar. Jag skulle tycka det vore roligt om wrnu kunde starta en sådan server, med en egen modifierad rollspelsvärld, och med ett gäng spelsugna spelledare som är redo att servera Sveriges spelare en rolig upplevelse. För att göra detta krävs en hel del för ändamålet engagerat folk.
Det finns säkerligen fler idéer som lurar i redaktionens garderober och säkerligen ännu fler idéer hos alla besökare.
Så jag tycker vi försöker komma överens om en helg i höst, förslagsvis i oktober nära eller i anslutning till något riksomfattande lov. Brukar det inte vara ett höstlov kring vecka 44.
Vi borde också komma överens om vilka spel vi skall spela, om vi nu vill spela spel, och om någon/några skall förbereda någonting. Tja massor mer behöver säkert också bestämmas, men vi tar ett par saker i taget.
/Mmm
So many assholes, so few bullets.
- Dirty Harry