Nekromanti Kort fråga om Kult-böcker från förvirrad gamling

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hello.

Lite pinsamt.

Men det är så här. Jag undrar om jag har blivit galen.

På riktigt, alltså.

Jasså, ni har märkt det också?

Jag packade ner mina svenska Kultprylar häromdagen, och stoppade påsen i baksätet; Kult-boxen, Den Svarta Madonnan, Mörkrets Legioner, Tarotikum, Fallna Änglar, Kult andra upplagan på svenska ... och en bok till, fick jag för mig.

Och det är inte Metropolis, för den har jag aldrig ägt.

Alltså, jag fick för mig att jag hade tre häftade böcker till Kult när jag packade min påse; Tarotikum, Fallna Änglar ... och en till.

När jag kom fram var där bara två häftade böcker; Tarotikum och Fallna Änglar.

Så frågan är, vari ligger min förvirring? Såg jag fel när jag packade, eller finns det ett tredje häftat ... häfte ... bok ... till Kult på svenska?

/M

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Tack för tipset, men ...

... jag litar mer på mina wrnu-källor än på wikipedia. :gremlaugh:

/M

Blasphemy

Swashbuckler
Om inte du har fått tag på en ytterst begränsad, totalt okänd eller på annat sätt skum bok (måhända från Metropolis eller Inferno) så har du nog bara fantiserat. Utöver det du nämnde har det mig veteligen inte getts ut något mer till Kult på Svenska.

Det kan inte vara så att det var en av böckerna från antingen Madonnan, Mörkrets legioner eller Grundboken som hade hamnat utanför och du tänkte - hmmmm detta måste vara ett kultsupplement?

Eller! Var det måhända Operation Kirkwood till Mutant RYMD - samma format som Kult-äventyren och det finns ju med nefariter i alla fall.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Engelska?

Så frågan är, vari ligger min förvirring? Såg jag fel när jag packade, eller finns det ett tredje häftat ... häfte ... bok ... till Kult på svenska?
Det gavs ut åtminstone ett till äventyr till Kult på engelska. Jag minns tyvärr inte vad det heter eller vad det handlar om, bara att jag såg det omnämnas någonstans på webben i vintras (eller om jag t.o.m. hittade det i full PDF-version).

Dewil

Nightowl

Champion
Att man inte kan hålla koll på verkligheten när det gäller DET spelet är ju tämligen roande... :gremgrin:

Erik, nefariterna visste att du var dem på spåren... :gremelak:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Tack å tack

Pust, då inbillade jag mig bara. Knasigt, knasigt.

Metropolis var väl en mjukinbunden bok?

/M

Storuggla

Champion
Re: Tack å tack

"Metropolis var väl en mjukinbunden bok?"

Ja.

Storuggla, the power of nerds

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Du minns fel... ;)

...för det släpptes faktiskt ytterligare en sak. Nämligen Spelledarskärm med tillhörande häfte. :gremwink:

Kunde inte låta bli att säga det då jag såg ditT:

Utöver det du nämnde har det mig veteligen inte getts ut något mer till Kult på Svenska.
Sorry. :gremgrin:

Storuggla

Champion
Re: Du minns fel... ;)

"Nämligen Spelledarskärm med tillhörande häfte."

Äventyret som medföljer har alla tiders bästa encounter i ett rollspel: En lirare som står i ett badrum med en penna inkörd i ena ögat. Hans namn är "Mordgalningen". Det är destillerad tuffhet, det.

Storuggla, franz konrad von hötzendorf

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Äsch, om ingen annan ger mig beröm ...

...får jag trolla fram det själv. Ugglo kontrar nog med nått gammalt Nya Mutant-äventyr han hatar. :gremlaugh:

/M

Genesis

Ni dés ni maître

Äventyret som medföljer har alla tiders bästa encounter i ett rollspel: En lirare som står i ett badrum med en penna inkörd i ena ögat. Hans namn är "Mordgalningen". Det är destillerad tuffhet, det.
Coolt! Det måste ju vara inspirationen till Unknown Armies-avataren The Guy With Pencils Stuck in his Eyes.

Organ

Out of time, out of mind

"Nämligen Spelledarskärm med tillhörande häfte."

Jag har för mig att jag ska ha den någonstans men jag minns dock ingen mordgalning, så jag kan ha fel. Jag hittar den heller inte i min spelhylla så jag kanske bara fått för mig att jag äger den. Minns du vad äventyret heter och vad det handlar om?

/Anders

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Re: Äsch, om ingen annan ger mig beröm ...

Så sant, så sant... :gremgrin:

Jag tog fram skärmen och kollade in den och såg då inte ditt namn där (inte lätt för mig att berömma dig då). Vad som stod där var Metropolis Ltd. Vilka mer fanns med där än du?

Storuggla

Champion
Re: Äsch, om ingen annan ger mig beröm ...

"...får jag trolla fram det själv. Ugglo kontrar nog med nått gammalt Nya Mutant-äventyr han hatar."

Näää, inte skulle jag väl göra det? Jag gillar ju allt till Nya Mutant, utom... öhh... ja just det ja... :gremwink:

Storuggla, vaknade av shatner-rop

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Har inte skärmen här, men ...

Men Andreas Marklund, numera Järnringen tror jag skrev ett av äventyren.

/M

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Gallery of Souls/Själarnas Galleri

Det handlar om en målare som försvinner, eftersom han har förmågan att måla hur folk egentligen ser ut, bakom illusionen.

/M