Det är ett av mina favoritspel så jag kan tänka mig bli övertalad till att spelleda något improviserat...Det här tror jag att jag kan spela baserat på bara den beskrivningen!
Det är ett av mina favoritspel så jag kan tänka mig bli övertalad till att spelleda något improviserat...Det här tror jag att jag kan spela baserat på bara den beskrivningen!
Jag tror att jag skulle föredra att spela något baserat på din beskrivning framför att spela i den faktiska spelvärlden. Och jag gillar inte spelledare.Det är ett av mina favoritspel så jag kan tänka mig bli övertalad till att spelleda något improviserat...
Mänskligheten har flytt en förstörd Jord för en söderhavsparadisliknande planet. Ecoterrorister bekämpar storföretagens massiva miljöförstöring, livegna löneslavar försöker fly storföretagens hegemonier ut i en vilda västerncivilisation där vädret är lika dödligt som det främmande djurlivet. Strid är dödligt, den som inte kan simma är ännu inte född och ni kan spela intelligenta späckhuggare och delfiner som har fjärrstyrda drönare för "torra jobb" om ni vill. I djupen pågår en guldrush av sällan skådat slag efter kemiska föreningar som människan inte förstår sig på och vars ursprung är ännu mer obegripligt, men den som hittar den stor ådern blir rik bortom alla rimliga drömmar. Nu har planeten (!) bestämt sig för att göra något åt den mänskliga invasionen.
(Okej, den sista meningen är lite av en ... tolkning.)
Jep.Jag har inte läst tillräckligt mycket för att vara säker, men Neotech låter som en kandidat.
Jep.Noir
Men jag blir svårt sugen på att undersöka ("köpa") de två andra, hoppas någon snart kommer på vilka de är...
Jep. (Ekar det här? )Blue Planet?
Tussen och en natt i rymden, där planeter är oaser av liv i rymdens svarta öken.
Det kan heta "Bearnaisesås, Pommes och Ketchup - Föda eller Döda"Ni spelar personal på en restaurang i slutet av 40talet.
Ni måste få en bra recension av en känd matkritiker annars är ni körda.
Jag vill minnas att det var 30-tal!Ni spelar personal på en restaurang i slutet av 40talet.
Ni måste få en bra recension av en känd matkritiker annars är ni körda.
YepCoriolois - mörkret mellan stjärnorna]
Är min gissning.