Nekromanti Kortaste spel rundan?

The_Knight

Veteran
Hur kort var eran kortaste spelomgång någonsin?
Jag var med en gång när våran spelledare var lite sur och bestämde sig för att det första vi skulle göra var att slås met någon baron som vi hade förolämpat innan. Alltså kommer vi inn mitt i fajten, vi var fyra stycken mot en ensam snubbe dock hade han ett svärd och en yxa i vardera hand och han gjorde slut på oss på knapt en halvtimme.
Efteråt bytte vi spel till risk och spelade klart det samma kväll. :gremsmirk:

Baron Marak

Swordsman
Tror vi avblåste ett spelmöte efter 3-4 timmar då alla låg och sov i stort sett. Däremot så ligger vi bra till då det gäller att göra så lite som möjligt på så lång tid som det bara går. På ett spelmöte à 5 timmar+ så avverkade vi två rader av det som SL skrivit. Imponerande, eller hur?

ejectXreject

Veteran
Inlägget kanske passar bättre i rollspelsforumet, men jag tar mig friheten att svara innan en eventuell flyttning.
Jag skulle tippa på ca: 3 timmar, och det var så sent som igår. Spelet var Kult, vi var hyrda att döda en rysk ambassadör. I ungefär en och en halv timme satt vi och bollade olika idéer fram och tillbaka innan vi kom fram till att spränga honom :gremcrazy:
Efter det går vi och lägger oss för kvällen, och nästa morgon ger sig min karaktär ut för att köpa en spade så vi kan gräva ner en laddning (1kg c4 ansåg vi ta ut en limmo, oavsett hur skottsäker den är :gremgrin:) i grusvägen till hans hus. Under tiden gör 4-5 poliser en razzia i vårat motellrum - vilket givetvis resulterar i skottlossning. De andra dör p.g.a mindre tur med tärningarna. Vi bestämde oss för att lägga ned...

Phelan

Hero
Den situationen känner jag igen. I gruppen jag spelleder (eller övervakar, det är sällan jag får en syl i vädret) kan de ofta tillbringa långa stunder med internt groll (religioner, klasskamp osv!) och samtidigt som det ju är kul att de underhåller sig själva blir det lite frustrerande när man som SL lagt lite tid på att förbereda äventyr och kampanj och de bara sitter och gafflar på ett värdshus.

Om vi ska hålla det ontopic var nog kortaste spelmötet 1 1/2 timme, där jag bröt efter att den ene rollpersonen så grovt förolämpat den andres religion att om den förste RPn blev avslöjad väntade inkvisitionen. Som SL var jag inte helt sugen på att direkt fatta beslutet om RPn skulle bli ospelbar (renad på bål eller i landsflykt) eller inte...

Mvh / Phelan

Slarn

Excentriker
Ja, våra infernaliska improviserade äventyr brukar sällan ta mer än 0,5-1h. Det är sånt man kör när man har tråkigt, som när det riktiga äventyret är klart och det är för tidigt att sticka hem, och som oftast leder till att man får... mer tråkigt.

I min spelgrupp spelar vi inte ofta men dom gånger vi spelar selar vi LÄNGE ett vanligt spel möte brukar vara en dag (med avbrott för att äta) dom längre brukara vara näst emot ett dygn, vi spelar ofta på loven då vi åker till en sommarstuga där vi spenderar 2-7 dagar till att bara spela hela tiden.

Grymt härligt. :gremsmirk:

*Bard Mannadräpe längtar till sport lovet, då det är dax för en "spel period" igen.

Baron Marak

Swordsman
Sådant där känner jag igen. Men som spelare så brukar jag använda en färdighet som innan mitt intåg i spelgruppen ansågs vara en sådan som bara ligger och samlar damm och ludd. Det jag pratar om är Diplomati. Rolig färdighet må jag då säga... Har förhindrat några bråk samt startat vissa (p.g.a. fummel :gremtongue:). Prova att slänga in en SLP med färdigheten. En riktig byråkrat som svingar hejvilt med käppen och ryter samt sprutar ut kloka (?) argument.

Mouja

Hero
Gafflar [OT]

...lite frustrerande när man som SL lagt lite tid på att förbereda äventyr och kampanj och de bara sitter och gafflar på ett värdshus.

Tänk om jag kunde få mina spelare att sitta och gaffla på ett värdshus.. i vanliga fall så blir någon dödad så fort han öppnar munnen eller så sitter de och tittar på varandra tills jag blir tokig och serverar dem ett uppdrag på silverfat...

Agerande är som en full dvärg, man vet aldrig när han bestämmer sig för att ta ett till stop, men han gör det alltid

Mouja

Hero
Improviserat [OT]

...infernaliska improviserade äventyr brukar sällan ta mer än 0,5-1h. Det är sånt man kör när man har tråkigt

90% av mina äventyr är infernaliskt improviserade, men de brukar sällan vara korta eller tråkiga...

Jag citerar lilla sportspegeln: Går början segt är resten lätt...
jag tror de sjung så...

Phelan

Hero
Re: Gafflar [OT]

Det är kanske ett lyxproblem i rollspelsvärlden så man borde väl inte klaga i egentligen. Men lagom är ju alltid bäst i vårt just nu för kalla land...

Har inte rollpersonerna i din grupp personliga agendor eller saker som de strävar efter personligen? Dvs någonting som kan få dem att försöka ta egna initiativ de dagarna när det inte dyker upp en rånad köpman/kvinna i nöd/nyheten om försvunnen släkting/(alla andra klyschor) och sätter dem i arbete?

Mvh / Phelan

Mouja

Hero

Nej, det är typ jag (och kanske en annan snubbe) som brukar ha något som man vill uppnå med sitt liv som rollperson...
Också brukar alltid alla spela alver, så det blir inte så jätte kul att alla är alver och sitter där och stirrar på varandra medans de tuggar maten exakt 32 gånger innan de talar...

Och jag försöker alltid vara originell.. så klyschor använder jag typ aldrig, de brukar bli indragna i ett äventyr antingen som de "goda" eller som de "onda".. beroende på deras handlingar

Phelan

Hero

Vilka väluppfostrade alver ni har. Léaramalven i vår grupp har bestämt sig för att det bästa sättet att undvika Förbannelsen måste vara att ha så kul som möjligt - det är alltid han som trissar de andra att festa och han vill alltid visa flickorna vad han har under kilten. Hans FV i Supa närmar sig dock farozonen för det kontrollerbara (tror han har 14 just nu...).

Mvh / Phelan

Zaaken

Veteran
Re: Improviserat [OT]

Jag citerar lilla sportspegeln: Går början segt är resten lätt...
jag tror de sjung så...

Sorry Mouja men du har fel...
Jag som är tränings narkoman vet hur det är..
du vet ju hur jag är men så här ska det vara med lilla sport spegeln: Kämpa på med första steget, känns alltid segt men sen är resten lätt och du blir nummer ETT...

Jag typ har allt klart för mig till 75 % men sen har vi vissa som typ skappar egna små äventyr i äventyret det är inge fel med det men det gör att min % sjunker med 25 % så ni ser hu bra det går....

Zaaken

Veteran

Jo men alla mina karakträrer har ett vist mål. Jag har alltid satt upp mina karakträrer så. Men sen blir det ju alltid så att vår spel grupp är ju bort skämda. Det är därför som jag oftast ser till att när ni börjar har ni redan fått uppdraget.

Mouja

Hero
Re: Improviserat [OT]

"du vet ju hur jag är men så här ska det vara..."

Ja, du vet ju hur mycket jag rör på mig... så jag var inte riktigt säker :gremtongue:

Mouja

Hero

En sådan Léaram skulle aldrig tillåtas i vår spelgrupp.. och då menar jag på "vill alltid visa flickorna vad han har under kilten." ... det skulle nog bara uppfattas som barnsligt.. fast det beror nog på vad klockan är

[Normala speltider: 20.00 - 06.00]