Projektet är lite mer långsiktigt än så... Så än finns det tid =)Genesis said:Har du visat filmen ännu? För om du inte har det tror jag att jag kan ha hittat en perfekt film för dina syften: Oktapodi.
Projektet är lite mer långsiktigt än så... Så än finns det tid =)Genesis said:Har du visat filmen ännu? För om du inte har det tror jag att jag kan ha hittat en perfekt film för dina syften: Oktapodi.
...vilket å andra sidan skulle kräva betydligt mer... vad ska man säga, engagemang och så vidare från deras sida än jag tror att de riktigt är redo för. EB är dessutom tämligen klumpigt, och är man inte väldigt mycket med på banan när man spelar så riskerar man att inte komma nån vart, för att man t.ex glömt att introducera tillräckligt många konflikter.Lukas said:Varför visa dem en film när du kan låta dem spela ditt eget spel "Evolutionens barn"?
Det spelet är ett utmärkt sätt att lära sig kurvan.
Plus att du ger eleverna en inblick i vad du själv har som hobby(något som jag uppskattar).
Har pluggat manus ja. Tvingades hoppa av pga personliga problem som gjorde att jag halkade efter, men ja. Jag är skadad av tre-akters-struktur, storytrigger, point of no return, twister, upptrappning, klimax och sådana saker. Hm... borde läsa klart kursböckerna på egen hand när jag får tid... Om jag någonsin får tid.RealDream said:alltså, jag är långt ifrån en filmvetare, men jag tycker att den har vad du letar efter. Jag håller iofs med Solvebring. Det är inte förrän i slutet den har sin knorr, men bara för att vändpunkten är kort och kommer i slutet betyder det väl inte att den inte har några vändningar?
Solve:Nej, den är väldigt konstant till slutet, det håller jag med om, men... eller... alltså... jag menar... eller... hmff... du pluggar typ manus... det är fusk...Den har inga faktiska vändningar eller för den delen stegringar och dalningar - som jag upplever det.
Bra/dålig? Ingen kommentar?Bunny said:Nej, den är faktiskt inte vidare bra utifrån dina önskemål. Därför gick jag till min brainthrust inom Fantastisk Filmfestival och blev påmind om följande godbit:
Big Buck Bunny
Den är dessutom "open source", och går att ladda ner från bigbuckbunny.org.
Har just kört filmerna med eleverna. Förbannade skitungar, hade egentligen tänkt köra filmerna senare, men eftersom inte en enda av dem gjort läxan tills idag (läxan var att se en film och krafsa ner en rapport om dramatiska kurvan) så fick de göra den uppgiften till kortfilmerna istället. Jag använde "Vad tyst det blev", "They came from beyond the sun", "Big buck bunny" och "Oktapodi".Bunny said:Bra/dålig? Ingen kommentar?