Necross
Swashbuckler
White Wolf har meddelat att de slutar tillverka nya kort till kortspelet Vampire the Eternal Struggle (tidigare känt som Jyhad). 16 glada år fick spelet leva, vilket ändå måste sägas vara imponerande för ett collectible card game. Vampire var skaparen Richard Garfields andra kortspel efter Magic the Gathering, och det byggde på den första versionen av rollspelet Vampire the Masquerade och spelvärlden World of Darkness (WoD1).
Tydligen är White Wolfs ägare CCP intresserade av att fokusera på kärnverksamheten (datorspelet Eve Online och möjligen lite rollspelsprodukter i pdf?). Så även om V:TES har sålt bra (starters av senaste expansionen är t ex slutsålda) så läggs spelet ned.
White Wolf uppger att man försökt, men misslyckats hitta en ny producent att ta över. Rättigheterna är komplicerade att kränga vidare, då de till viss del ägs av Wizards of the Coast.
Jag känner mig plötligt opeppad att åka på EM i Paris nu i oktober.
Läs mer här.
Tydligen är White Wolfs ägare CCP intresserade av att fokusera på kärnverksamheten (datorspelet Eve Online och möjligen lite rollspelsprodukter i pdf?). Så även om V:TES har sålt bra (starters av senaste expansionen är t ex slutsålda) så läggs spelet ned.
White Wolf uppger att man försökt, men misslyckats hitta en ny producent att ta över. Rättigheterna är komplicerade att kränga vidare, då de till viss del ägs av Wizards of the Coast.
Jag känner mig plötligt opeppad att åka på EM i Paris nu i oktober.
Läs mer här.