Nekromanti Kortsystemet Cards, och Realms of Andor

Skuggvarg

Hero
Hej igen, kära vänner!
Nu var det länge sen jag var här, och jag har väl ingen riktigt bra ursäkt för det, utan får helt enkelt skylla på att andra saker har kommit emellan. Nu är jag här igen, och jag har två nyheter: Realms of Andor är färdigställt, och dessutom har ett helt nytt spelsystem sett dagens ljus - Cards!

1. Realms of Andor: Spelsystemet är nu klart, och jag jobbar vidare på världen. Förut annonserade jag efter speltestare till RoA, och fick då flera svar. Tyvärr är nog dessa människor väldigt besvikna på mig idag, då jag först annonserade i december-01, och vid den tidpunkten hade jag fortfarande några småsaker som behövde rättas till i spelet. Dock saknades både energin och motivationen, i det läget, och förseningen var ett faktum. Det verkar onekligen som det är alla rollspelsalsters ständiga öde att bli försenade (Neotech 2, t.ex.), och jag har verkligen dåligt samvete för att jag inte fullgjorde mitt löfte. Nu är jag dock "hyfsat" nöjd med systemet, och har skickat ut det till mina vänner i första hand, för att jag ska kunna få lite feedback från dem. Därefter står speltestarna på tur, och jag är bara positiv till om det är fler som är intresserade. Vill ni speltesta RoA, får ni gärna kontakta mig: skuggvarg@vasteras.cc

2. Cards - kortbaserat spelsystem. I min allmänna icke-motivation att färdigställa RoA, föddes en lömsk liten idé i ett av min hjärnas mörkaste hörn. Ett spelsystem som skulle kunna användas i vilken spelmiljö som helst, dessutom skulle nämnda spelsystem grunda sig på helt och hållet på vanliga spelkort!
Dock lyckades jag inte generera mer än 1,5 sidor text, och sedan körde jag fast totalt, och arbetade inte på idén på över en månad...tills igår, då jag plötsligt, helt spontant, lyckades uppbringa 1,5 sidor till, och dessutom lyckades få en struktur i systemet! Detta var jag mäkta nöjd med.
Cards-systemet kommer alltså inte att ta upp mer än ca 3 sidor, så ni kan ju tänka er hur underbart enkelt och okomplicerat det kommer att bli. Med några sista finjusteringar, kommer jag att kunna skicka in Cards hit, någon gång nästa vecka. Håll ögonen öppna.

M v h

Skuggvarg

TheGoblin

Veteran
Kan du berätta lite närmare vad Realms of Andor är? Har inte hört något om det. Finns det en hemsida?
Men av namnet att döma så är det väl ett fantasyrollspel?
Om jag får veta lite mer om det kan jag kanske tänka mig att speltesta det nästa gång jag spelar med min grupp.

MvH
/TheGoblin

Skuggvarg

Hero
Jag har tidigare skrivit en del om RoA här på forumet, och även skickat in dokumentet, och jag skulle kunna leta reda på länken till den diskussionen, men eftersom jag är lite lat och bekväm av mig, så gör jag inte det. Någon hemsida för spelet finns inte...än, iaf. Jag har inte sett något behov av det, och kommer troligen inte att se något sådant behov heller, men det är en korrekt iakttagelse att spelet är fantasy.
I korta ordalag är RoA ett spel där Magi är en vild kraft som kan brukas för i stort sett vad som helst (nej, man kan inte göra ALLT, tyvärr...eller som tur är...), alla föds med den magiska förmågan, men långt ifrån alla brukar den, eftersom Kejsaren har ganska stränga regler när det gäller bruket av Magi. Kejsarens Väktare (Gestapo, typ) ser till att Lagen efterlevs. Gudarna är allerstädes närvarande i världen, men försöker att låta bli att inverka alltför mycket på världens gång. Stora maktspel utspelas, mellan människor, jättar, vättar, gnomer, älvor, och sökare (helt egen ras), mellan gudar, och även mellan äldre, mer okända makter. Det är en omvälvande värld.

Skuggvarg