Tony.Meijer
Ärketeknomantiker
Tjo,
utdraget ur "Varför byter kvinnliga protagonister kläder konstant i amerikanska filmer/serier?" tråden.
Det kan finnas andra fördelar med dyrare kostymer (såsom större bred, att få dem insydda och justerade "gratis") men om du tittar på hantverkskvalitet (sömmarna är i det närmaste identiska exempelvis, de saknar som regel ordentligt mellanlägg, osv.) så är de i regel (undantag finns såklart) identiska på märkes-kostymer (om du inte tar upp prislappen ORDENTLIGT). Det som skiljer är design, märke och till väldigt liten del materialval.
utdraget ur "Varför byter kvinnliga protagonister kläder konstant i amerikanska filmer/serier?" tråden.
Allt beror ju på vad du menar med dyra kostymer, men jag har under de senaste tio åren köpt 22 märkes-kostymer, varav majoriteten nog räknas som dyrare av gemene man. Jag har också inhandlat 4 stycken "skräddarsydda" sådana. Jag lägger skräddarsydda inom citations-tecken då det beror lite på vad man menar med det.Caligo;n171783 said:Jag har en helt annan uppfattning. Jag har köpt några (lite )dyrare kostymer. Oftast sitter de bättre och att få den insydd och justerad ingår oftast (alla som jag köpt). Dessutom oftast mer att välja på.
Får man fråga hur många dyra kostymer du köpt?
Ps är absolut ingen klädexpert. Arfert vet nog mer
Det kan finnas andra fördelar med dyrare kostymer (såsom större bred, att få dem insydda och justerade "gratis") men om du tittar på hantverkskvalitet (sömmarna är i det närmaste identiska exempelvis, de saknar som regel ordentligt mellanlägg, osv.) så är de i regel (undantag finns såklart) identiska på märkes-kostymer (om du inte tar upp prislappen ORDENTLIGT). Det som skiljer är design, märke och till väldigt liten del materialval.