Nekromanti Kozinn och hjärtinfarkter

Freelancer

Warrior
Läkeörten Kozinn är en mycket bra läkeört, i rätt händer.
Den läker en Trauma och en Smärta en ggn/timme i fyra timmar. So far so good, eller hur....
MEN om man tar mer än EN dos per dygn, får man slå ett svårt slag (Ob4T6) mot TÅL för att inte drabbas av hjärtinfarkt /images/icons/sick.gif..... Hjärtinfarkten ger tio (10) Trauma per minut tills någon åtgärdar det...
Allt detta låter ju jättebra, men hur gör man för att åtgärda en hjärtinfarkt??? Visst, slå ett svårt slag mot läkekonst så är hjärtinfarkten åtgärdad... Men vad gör man egentligen för att åtgärda den????

Darkly Noom

Veteran
Min käre Freelancer...

Regler är till för att runkas sönder eller hur?
Och rollspel är till för att fridga fantasin?

Så använd din fantasi...

Nåja nu ska jag inte trycka ner dig i stövlarna men jag har funderat på det och det är ju upp till var och en att tolka det som man vill... Visst?

DarklyOut

Cerec

Veteran
Nu ska vi se....jo hjärtat är ju en stor muskel. På utsidan sitter massor av blodkärl. Om det skulle bli en blod propp i ett av dessa kärl så blir det ett område inne i hjärtat som inte får blod. Denna kommer efter en tid att dö....dö vävnad alltså. Då måste man opperera ut den döda delen och sätta in en ny.....men går det så lång så är ju personen i fråga död i eons värd. För att stoppa en hjärtinfarkt så kan man spruta in blodförtunnande medel till hjärtat och hoppas att proppen löses upp. Vet inte om det finns något naturligt medel som gör det....om inte så är enda chansen att vila och hoppas att det hinner bildas nya blodkärl......magi kanske skulle funka. /images/icons/smile.gif

Ratigan

Veteran
Om jag inte misminner mig så är alkohol blodförtunnande och brukar ordineras till personer med högt blodtryck i kvantiteten om en kapsyl om dan eller en per morgon och kväll.

Freelancer

Warrior
Funkar säkert jättebra med alkohol, och andra blodförtunnande medel, men när man får hjärtinfarkt pga överdos av kozinn så funkar väl inte det så bra??
Är hjärtinfarkt en propp i hjärtat?? Är det inte bara så att hjärtat slutar slå?? Kan man inte defibrillera (typ magiker skjuta blixt i bröstkorgen?? Var en magiker i min spelgrupp som tyckte man kunde göra så, men det låter VÄLDIGT dumt), eller göra HLR eller nåt??? Eftersom man är död efter ca tre-fyra minuter om man inte gör nåt.....

Ratigan

Veteran
Vet ej så mycket om hjärtinfarkter (dock bättre på överdoser på heroin, har lyckats rädda några såna faktiskt) men med rätt styrka på blixten och om man höll den mot bröstet så kanske det skulle funka. Om hjärtat inte slutat slå kan det räcka med ABC-L men man kan ej starta ett hjärta genomdet utan då krävs defibrator.

Cerec

Veteran
Hjärtinfarkt är när du haft en propp ett tag så att ett område i hjärtat inte fått blod på läge....då dör vävnaden och måste oppereras bort annars är det kört så får du hjärtinfarkt i eon så kan du nog hälsa hem. Hjärtat slår fortfarande men ett område fungerar inte. Men har du en jävla otur så dör hela hjärtat. När personen som fått en hjärtinfarkt och tar sig för bröstet så har han fått något som liknar mjölksyra i hjärtat.......kemisk smärta...gör jävligt ont.

Freelancer

Warrior
Hjärtinfarkt är när du haft en propp ett tag så att ett område i hjärtat inte fått blod på läge

Men hur funkar då Kozinn?? När verkar den?? Direkt efter andra dosen eller efter 4 timmar, eller ändå längre verkanstid???