G
Guest
Guest
jag sitter och klurar lite på reglerna ibland (jag håller på mer världen nu) och kom o tänka på en sak... KP (somm jag kallar der, asså tålighet) jag fundera och fundera, sen kom jag på en ide som jag inte vet om den finns eller om den e bra...
man har ett visst antal tålightespoäng.
sen fyller man i sånna ploppar (som i eon)
ex.
[ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][x][ ][ ][ ][ ] Osv
Denna killen har 21 i tålighetspoäng. och har kryssat i den 21 rutan. sen när man blir skadad fyller man i så många rutor som man blev skadad. när man kommer till (i hans fall) 21 dööör man. när man kommer till 16 (i hans fall, som e -5) blir man medvetslös. så om han tex redan e skadad 15 och får 2 till av en kärringsmäll blir han medvetslös. skulle han fått 8 i skada skulle han dööööt! läkning o brytrisk o sånt har jag inte kommit på än!
va den bra? i alla fall ploppar ett (c) upp.
/jenz
man har ett visst antal tålightespoäng.
sen fyller man i sånna ploppar (som i eon)
ex.
[ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][ ][x][ ][ ][ ][ ] Osv
Denna killen har 21 i tålighetspoäng. och har kryssat i den 21 rutan. sen när man blir skadad fyller man i så många rutor som man blev skadad. när man kommer till (i hans fall) 21 dööör man. när man kommer till 16 (i hans fall, som e -5) blir man medvetslös. så om han tex redan e skadad 15 och får 2 till av en kärringsmäll blir han medvetslös. skulle han fått 8 i skada skulle han dööööt! läkning o brytrisk o sånt har jag inte kommit på än!
va den bra? i alla fall ploppar ett (c) upp.
/jenz