OBS! Detta inlägg är bara för er som har barnasinnet kvar, och bör inte ta på fullaste allvar.
Men iallafall. KrökarSpel och drakar och demoner.
som inspiration har jag använt mig av det klassiska "ölspelet".
För er som inte vet vad det är, är det ett monopolliknande spel. Då man går runt en bana med markörer som i monopol. Fast de olika gatorna har olika funktioner. t.ex "sjung en sjömanssång och ta en öl!". Med en öl är det avmenat ett litet glas öl, i storleken av ett vanligt "shot" glas.
Man kan då t.ex smälta samma dessa regler med Drakar & Demoner.
För varje dödat monster - Ett stort glas
För varje träff utan parering - Två små
För fummel\perfekt - Ett stort glas
Varje lyckat slag - Ett litet
eller liknande. . =)
själv tycker jag att rollspel bör spelas med stämning och känsla, vilket användandet av alkohol har en tendens till att förstöra. Men visst låter det nästan lite som ett kul idé när man inte orkar vara så seriös, eller för den lite stelare rollspelsgruppen för att spela sin karaktär med mer känsla =)
T.T.F.N
--------- www.rollspel.nu
Men iallafall. KrökarSpel och drakar och demoner.
som inspiration har jag använt mig av det klassiska "ölspelet".
För er som inte vet vad det är, är det ett monopolliknande spel. Då man går runt en bana med markörer som i monopol. Fast de olika gatorna har olika funktioner. t.ex "sjung en sjömanssång och ta en öl!". Med en öl är det avmenat ett litet glas öl, i storleken av ett vanligt "shot" glas.
Man kan då t.ex smälta samma dessa regler med Drakar & Demoner.
För varje dödat monster - Ett stort glas
För varje träff utan parering - Två små
För fummel\perfekt - Ett stort glas
Varje lyckat slag - Ett litet
eller liknande. . =)
själv tycker jag att rollspel bör spelas med stämning och känsla, vilket användandet av alkohol har en tendens till att förstöra. Men visst låter det nästan lite som ett kul idé när man inte orkar vara så seriös, eller för den lite stelare rollspelsgruppen för att spela sin karaktär med mer känsla =)
T.T.F.N
--------- www.rollspel.nu