Nekromanti Krökarspelet? Använd er fantasi!

Meduriol

Veteran
OBS! Detta inlägg är bara för er som har barnasinnet kvar, och bör inte ta på fullaste allvar.

Men iallafall. KrökarSpel och drakar och demoner.
som inspiration har jag använt mig av det klassiska "ölspelet".
För er som inte vet vad det är, är det ett monopolliknande spel. Då man går runt en bana med markörer som i monopol. Fast de olika gatorna har olika funktioner. t.ex "sjung en sjömanssång och ta en öl!". Med en öl är det avmenat ett litet glas öl, i storleken av ett vanligt "shot" glas.

Man kan då t.ex smälta samma dessa regler med Drakar & Demoner.

För varje dödat monster - Ett stort glas
För varje träff utan parering - Två små
För fummel\perfekt - Ett stort glas
Varje lyckat slag - Ett litet

eller liknande. . =)

själv tycker jag att rollspel bör spelas med stämning och känsla, vilket användandet av alkohol har en tendens till att förstöra. Men visst låter det nästan lite som ett kul idé när man inte orkar vara så seriös, eller för den lite stelare rollspelsgruppen för att spela sin karaktär med mer känsla =)

T.T.F.N

--------- www.rollspel.nu

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Tja.. Vi provspelade DoDv6 med en karaff sprit på bordet, och drack så snart någon gjorde nått coolt, eller sa nått som hade med sprit att göra. Blev en del drucket då en RP hette "Jäger". :) Kul. Men är nog en aktivitet som endast lämpar sig (hur man nu kan tycka sprit är lämpligt) för folk som får köpa sin sprit själva.

Kan ju tilläggas att spelgruppen har en snittålder i trakterna av 25. Handla gärna, men köp inte ut, som de säger.

/Wilper

Fylbard

Veteran
Hohoho!!!

Vad är regler och lagar till för? att brytas! Jag funderade på om vi i min spelgrupp skulle spela med en spritflaska eller nått på bordet, men sedan tänkte jag om då jag gärna slipper spritfläckar i böcker och formulär...

Kan ju tilläggas att spelgruppen har en snittålder i trakterna av 14. /images/icons/cool.gif

Som Ceasar skulle ha sagt; "Jag kom, jag såg, jag segrade".

Sodivra

Champion
Ey?

Hmm, det låter inte så trevligt.. Tänk om mamma får nys om det och förbjuder er att spela i fortsättningen?

/Arvidos, ortodoxt nykter./images/icons/wink.gif

Dart

Warrior
Egna erfarenheter

Våran spelgrupp är 16-17 år för ett par måndaer sen prövade vi att köra mutant med en dunk under bordet.

Det gick inte så bra allla var fulla efter vi hade gjort våra karaktärer och speledaren var fullast av alla.
Det slutade med att en RP sprängde min RP i luften med en granat för att jag riktade mitt vapen mot han men men det var kul så länge det varade.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."

Rickard

Urverk speldesign
Hrmm

Mina spelare är aldrig fulla, bara fula...

/[color:green]Han</font color=green> vars spelgrupp samtalat om att testa fyllerollspel nå'ngång