Nekromanti Kragg

storken

Warrior
Inte enligt Neogames, enligt Krille. För så vitt jag vet är det bara inoficiell information det som publicerats på rollspelssmedjan.
Dessutom gav avatarex enbart sina egna åsikter om Kragg, som (än så länge) är lika mycket sanna som Krilles.(?)

Kimon

Swordsman
Det finns en håla i Gordrion som heter Penzium. Det är inte en slump att namnet påminner om en viss processor från Intel - det finns en klase datanördar även hos Neogames.

Men när får vi se den legendariska metallen Itanium?

Vad blir Xinu baklänges, och varför passar det så bra att den guden/entiteten har flera avatarer samtidigt?

Pja Swodniw är mer svåruttalat. Dessutom måste Swodniw vara en sämre guddom eftersom den låser fast sina dyrkare i svårbegriplig världsbeskrivning... :gremsmirk:

Dessutom kan flera dyrka Xinu samtidigt utan att det blir trängsel om gudens resurser.

Vilken Björn Skifs-låt har fått ge namn till en värdshusvärdinna i Talon?

Michelangelo? :gremgrin:
Eller är det en tirakisk flicka... då gissar jag på "Ouga-Chaka" (fast låten hette väl hooked on a feeling?)

Ymirs äventyr "Kanonerna på Kabalaöarna" är fel. Det borde vara Kanonerna på Colm. Vad heter författaren till boken som titeln kommer ifrån?

Alistair MacLean.

Hur vet man att Marco Behrmann gillade dataspelet Knights of Legend?

Ghor, Roghan, Drezin etc...

Fahnen

Swordsman
Men lille funkus, lycka till att jaga med ett kraggsvärd. Det jagades aldrig med huggvapen (vad jag vet = Inte mycket), man kanske gav det fällna bytet ett slag med yxan. Jakt skedde stickvapen och avståndsvapen ex pilbåge, kastspjut.
Att smyga sig på ett vildtdjur är nästan omöjligt med tanke på deras bra hörsel och lukt, vilken "vanlig" människa skulle kunna springa ikapp en varg som springer över 40 km/tim??
Eller närma sig ett vildsvin som lätt skulle göra mos av människan??

Kort å gott: Det går inte smyga sig på friska djur (visst, undantag finns).

Fahnen

Swordsman
-"Det Alviska blodet är förorenat."
Thism till halvblod.

Det är därför som de har onaturligt låna öron och alviska blicken och långa liv. Det beor inte på någon förbannelse (det finns ju bara 1) utan överkonsumtion av kvicksilver.....

Fahnen

Swordsman
Tillverkar inte kragg sina vapen själva?
Jag tror inte att alla kragg kan smida vapen, det håller inte att alla kan göra vapen. Men sen är ju inte Kragg någon seriös skapelse så alla kanske kan göra vapen.

Midar som trodde att Eon var seriöst och som nu tänker börja spela Discworld Roleplayingame vilket är oseriöst.

Minimoni

Homelander
Jag tror inte att alla kragg kan smida vapen, det håller inte att alla kan göra vapen. Men sen är ju inte Kragg någon seriös skapelse så alla kanske kan göra vapen.
Har jag sagt att alla kragg tillverkar sina vapen? Troligtvis finns det ett fåtal som tillverkar vapnen och de andra byter till sig dessa vapen... Jägaren kanske byter till sig sitt svärd mot några hjortar eller liknande... Förstår du?

Tzimisce

Magnus L

Hero
Re: Och..

Du vill inte veta.

Jag hade inte tänkt dricka det, så det vill jag :gremwink:...håller mig till misslebrygd på Fenja när jag super i Jarla.

Ledtråd. Det är ölfärgat. Ibland. ,-)

Jasså, hur smakar det? Blod? Kamelpiss?

Fahnen

Swordsman
Det är precis det jag menar också, att jägaren byter ett par hjortar mot -som du nämde- ett svärd. Jag missuppfattade ditt inlägg och trodde att du menade att alla kragg kunde göra vapen.

Midar missuppfattade

Helmgast
Sen måste dom väl kunna smyga satans bra också, dom är ju inte direkt små.
Eller smidiga, eller smarta...

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Och..

Hmmmm... urin?

Det vill jag inte veta att det är och det är ölfärgat. Ibland. :gremwink:

Kan tänka mig att det är därför den är hemlig också.

... det måste ju vara urin...... vad äckliga ni är :gremtongue:

Fahnen

Swordsman
Eller smidiga, eller smarta...

Vem satan behöver smarthet när man har muskler?? :gremwink:

Framåt För Kragg!!!!!!!!!!

Framåt för tirakerna!!!!!!!!!!!

Midar gillar tirakerna och Kragg.