Nekromanti kraggbarbar som tempelriddare

Faralor

Veteran
Nog för att det är en martari dyrkande men ändå. Det började med att den karaktären hade dubbla ringbrynjer altså inte dubbel ringbrynja utan 2 st... men då upptäckte spelaren att han "kunde" bli skadad av stick vapen... vi har lyckats döda en sån karaktär... men sen gjorde han en ny den med plåt...

Behöver jag tillägga att det är en powergamer?

Ceram

Hero
ynklig stackare

Jag har ett motsattproblem. Jag har en spelare som alltid vill göra så dåliga rollpersoner som möjligt. Han vill helst ha något i still med en misslyckad, ohederlig, svag, otrevlig, kleptomanisk ljusstöpare. En av dessa egenskaper är ok men alla på samma RP!

Varje gång han gör en RP måste jag ägna massa tid till att få hans rollperson BÄTTRE!

Durzmal

Veteran
det är ungefär som ett adligt skogstroll...

skulle se ganska korkat ut men jag har faktiskt hört talas om en snubbe som hade en adlig kraggbarbar

Fahnen

Swordsman
Behöver jag tillägga att det är en powergamer?

Hmm vi i vår grupp har höga attribut men det var för vi började så, det blir ju lätt lite högre än 10-11....
Det är ju iofs kul med dom men det är roligare med en rp med 10-12 på attributen, kankse något/några högre. Då blir man ju dödligl....

Midar gör enbart stora och starka rps

Vindhand

Myrmidon
finns det några andra här som har svårt att se en kraggbarbar som en tempelriddaresom springer omkring i full plåtrustning.

Nej, varför skulle inte en barbar kunna finna religion och lämna sin forna kultur bakom sig?

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Har han två lager ringbrynja över hela kroppen? Hahaha... :gremsmile:

Räkna ut vikten på det hela (tänk på att yttre lagrets vikt inte halveras) så får vi se om han kan röra sig alls :gremgrin:. Och hur fick han råd med det? Går inte 50% av alla inkomster oavkortat till templet? Har han rånat en greve eller?

Det finns ofta regler för att bekämpa dylikt regelmissbruk om du inte rakt ut vill säga "skärp dig nu va", och om det inte finns det så hitta på en.

Fast om ni kör dungeon crawl så är det väl inget problem... (fast jag fick för mig att du har något emot det)

Vindhand

Myrmidon
Fast om ni kör dungeon crawl så är det väl inget problem...

Det blir i.a.f. underhållande när första fällan dumpar gruppen i en underjordisk sjö :gremgrin:

Azk3r

Veteran
som jag har fattat det hela rätt så har snubben höga attributer o förmodligen maxat STY o TÅL. Kraggbarbarer e ruskigt stora o väger ton, så rusningen kommer ju väg upp imot dubbel bara av storleken. Sen ska han konka runt på sin utrustning o sitt stora superduperkraggmegasvärd. även om han nu skulle klara det så kan kan ju knappt rida. Hästen måste bil skjukt utmattad.

Azk3r

Veteran
Solme Solmar

aaa påminner om min misslyckade (till yrket) krukmakare Somle Solmar. "med krukor att förnedra världen" minnen... :gremlaugh: tyvär dog han av tarmskador i första äventyret :gremfrown:

Det kan vara ruskigt kul att spela en sådan karaktär, någon gång då o då. Men inte alltid. Jag antar att resten av din spelargrupp inte lägger sig på den nivån. Ta o fråga han varför han vill göra kassa snubbar. Förklara vad du ser för problem med det. Om inte det hjälper får du ju ta till mer drastiska metoder. Som att motståndet ligger en bar bit över hans nivå stridsmässigt... Men det e taskigt

Mr Brunch

Veteran
Jag föredrar att se kraggbarbarer utrotade :gremgrin:
En ras som påminner en om att inte allt i Eon är bra. En ras stora klumbiga män som vägrar jaga med annat än sina 190cm långa svärd! låt dom dö ut.

Phelan

Hero
Re: bärförmåga (OT men Eon)

Mjo, men så är bärförmågan rätt underlig också - att stora personer ska drabbas av att kläder och rustningar blir tyngre men samtidigt inte kunna kånka på mer som effekt av sin storlek. I vår grupp så multiplicerar vi bärförmågan med lika mycket som rustningsvikten ökar i procent pga vikt och längd (åtminstone för det som går över det normala, vi har inte haft några vertikalt utmanade skäggbiffar som RP än...). Fast det är fortfarande synd om en eventuell häst!!

Mvh / Phelan

Faralor

Veteran
Re: bärförmåga (OT men Eon)

Jag tycker redan det är synd om hästarna i eon en tung stridhäst klarar inte av att ridas av en riddare han blir tvärsur över hans o rustningens vikt...

Faralor

Veteran
jag ska nog ta mig en ny titt på den karaktären nån gång när jag får ork ocj kolla igenom den hur det verkligen står till med bf och såspelaren i sig har dock sagt att han ska göra nått lite mindre absurt nästa gång.

Phelan

Hero
Re: hästars bärförmåga (igen)

1) Bärförmåga för fyrbenta djur är STY+TÅL
2) Ja, en rustad riddare kommer göra att det blir mer än hästens grundläggande bärförmåga. Dvs, hästen ÄR snabbare utan ryttare än med. Vilket INTE är en bugg utan precis som det är tänkt att vara. Sök på "hästars bärförmåga" eller dylikt så hittar du en massa som diskuterats om detta tidigare.

Mvh / Phelan

Duddmannen

Hero
I have done the math...

Ok då ska vi bevisa att det blir överbelastning:

Maxad kragg har STY 25 och TÅL 24 (extraordinärt stark och tuff, slagit 2T6+9 för båda egenskaperna)
Packåsna ger Bärförmåga 49kg (STY+TÅL)

MEN

Barbaren blir MINST 222 cm lång och genom att automatiskt få Massiv kroppsbyggnad dessutom 170 kg tung. Detta modifierar rustningsvikt med en del.

Helrustning+Plåthandskar+Visirhjälm med nackskydd=26,4kg
26,4×1,25(längdens mod)×1,5(viktens mod)=49,5kg

Kanske kan skippa hjälmen för att bära ett svärd. Huvudet är väl ändå en s.k non-essential hit location. :gremlaugh:

/Duddmannen