Själv använder jag Google Reader istället för Bevakade forum för att se vad som postats i de forum jag vill. Ändå använder jag Senaste Inlägg mycket ofta som ett komplement. Google Reader hjälper mig att följa de saker jag vill följa och Senaste Inlägg får mig att vilja dyka ned i saker som jag normalt inte följer. Man kan använda både och då de inte fyller samma behov.Känns som den grejen flest vill ha kvar. Jag tycker ju att bevakade forum fyller exakt samma funktion fast bättre eftersom man väljer forum själv, men jag kan köpa att det ger just SNABB överblick utan vidare klick.
OBS: Subjektiva åsikter:Dr. Frankenstein said:- Senaste inlägg försvinner antagligen. Om jag kan göra en snabblänk dit eller nån form av dropdown kommer jag att göra det.
Jag gillar den här då man kan snabbt få en överblick av vad som har skrivits på senaste då man annars bara ser det sista inlägget i ett forum.
Jag fattar inte det här med bevaka. Är inte det en sån där skitfunktion som fyller inkorgen på ens epost?krank said:Känns som den grejen flest vill ha kvar. Jag tycker ju att bevakade forum fyller exakt samma funktion fast bättre eftersom man väljer forum själv, men jag kan köpa att det ger just SNABB överblick utan vidare klick.Sunt förnuft said:Bevara gärna senaste inlägg. Det är en funktion som ger en enkel övergripande bild över vad som händer.
Därför kommer jag inte att ta bort Senaste inlägg helt. Den får vara kvar, antingen i befintligt skick eller som en mousover-popup-grej nånstans. Men enklast är att bara ha kvar, kanske som enda grej i vänsterpalten så man kan stänga av själv också.
Man går till ett forum man gillar (t.ex Rollspelsmakande). Man går till "Forumval" och "Bevaka forum" (om jag kan ska jag göra en tydligare knapp).Sunt förnuft said:Jag fattar inte det här med bevaka. Är inte det en sån där skitfunktion som fyller inkorgen på ens epost?
Är det där bevakade forum enkelt att fixa för mig som användare och om det syns ungefär lika tydligt som "senaste inlägg" då får du ta bort den.
Om du inte svarar ja på »Vill du att allt som läggs till dina bevakningslistor ska skickas till dig med e-post?« så, nej.Sunt förnuft said:Jag fattar inte det här med bevaka. Är inte det en sån där skitfunktion som fyller inkorgen på ens epost?
Är det där bevakade forum enkelt att fixa för mig som användare och om det syns ungefär lika tydligt som "senaste inlägg" då får du ta bort den.
Absolut.Genesis said:Är dessa argument tillräckliga?
Det där har väl varit på gång så länge jag varit här, å andra sidan.krank said:Grejen är att forumsystemet inte har stöd för så mycket såna inställningar, så isåfall skulle jag behöva gå in och grotta betydligt mer i köttet på siten, och bygga helt nya funktioner. Gardener kanske skulle kunna, men med tanke på att det kommer ett nytt system med nytt kött ganska snart - om jag fattat rätt - så känns det inte så värt. rena "temaändringar" är enklare - vad som ska visas, och så.
Personligen tycker jag att just dessa två är behändiga att ha. Man kan argumentera att dessa lätt kan ersättas av Diskussionslistor, men jag tycker om att kunna surfa in på en tråd som jag aldrig sett förut på ett forum jag aldrig är bara för att den låter intressant.krank said:- Senaste artiklar försvinner.
- Senaste inlägg försvinner antagligen. Om jag kan göra en snabblänk dit eller nån form av dropdown kommer jag att göra det.
Än en gång ska jag ge exempel från ett annat forum, den här gången härifrån. Här ser vi både en lösning man kan sno för Senaste Bild till höger i form av en liten sexig ruta för nyaste filmer. Kanske kan man sno därifrån.krank said:- Senaste bild försvinner.
- Inloggade användare försvinner (går att kolla ändå)
[...]
- Forumstatistik försvinner.
För att vi är en jättespridd grupp och ett gäng folk har sagt att de är intresserade av att dyka upp någon gång om de har tid och jag vill hålla tråden öppen för andra som vill dyka upp.Möller said:Varför planerare ni inte i PM?
Jag tänkte börja med grundliga efterforskningar och tar backup på det jag ändrar i.Hans E Magnusson said:Gör bara inget som inte går att ångra, härja på bara annars
Bra tanke. Det borde kunna ordnas.Ram said:Jag ser gärna att länken till:
http://www.rollspel.nu/forum/ubbthreads.php/online.html
finns kvar någonstans på förstasidan.