Möller
Hubert Hortlax
Jag tycker praten stärker communitykänslan. Helt sällsynt upplever jag det dessutom inte är att nya eller halvnya användare dyker upp där. Ibland för att säga hej och snaka, men rätt ofta för att fråga i vilket forum en tilltänkt tråd platsar i.Magnus Seter said:Hur stödjer praten användandet av forumen?
Som jag ser det leder praten till att forumen inte används för det snacket som sker där, och alltså lider forumen av att praten finns.
/M
Praten är enligt mig sitens näst viktigaste del, efter (de översta) forumen. Därmed är det jättebra att den sitter högt till höger. Inte i första blickfånget, men ändå centralt.
Jag förstår att senaste inlägg och - diskussioner är bekvämt för vissa. Men jag tycker inte att det är prioriterat att visa på första sidan; stoppa hellre undan dem på en separat sida. Som Bevakningslistorna och Aktiva diskussioner.
Eller, om jag säger såhär: Varför ska vi ha Senaste inlägg och Senaste diskussioner lättillgängligt på första sidan? Varför inte också/istället bevakade forum i en liknande lista? Det finns ju de som använder sådana också.
Jag förstår att det är möjligt (men jag tror inte särskilt vanligt) att nya användare gynnas av Senaste-lådorna. Men sluta argumentera för att det gynnar inloggade, vana användare. För vissa av oss vill ha helt andra grejer där.