krank said:
JohanKarlsson said:
JAlternativ som aktiva diskussioner och forumbevakning upprepas om och om igen trots att det gjorts väldigt tydligt att det många är ute efter är att snabbt och lätt scanna av vad det startats för NYA diskussioner sedan man var inne sist.
Det är nog delvis för att man inte upplever att de som vill ha "Senaste diskussioner" kommer med så mycket nytt, eller så många konstruktiva förslag utöver "gör som jag vill ha det".
Som Bunny säger; Åsikten att "Senaste diskussioner" borde tas tillbaks har noterats.
Jag gör ett försök att vara konstruktiv, eller i varje fall motivera mina uppfattningar:
Senaste inlägg
Jag gillar funktionen "Senaste inlägg" väldigt mycket, särskilt i perioder då jag inte skriver så mycket på forumet, utan snarare "lurkar" (jag anser att lurkande kan vara minst lika givande som att aktivt delta i diskussioner). Anledningen till att jag gillar funktionen är att den ger mig en snabb uppfattning om vilka trådar som är aktuella, och då jag ser trådrubrikerna så ger det mig också en snabb uppfattning om vilka av trådarna som är intressanta för mig.
Då vi har så många forum på rollspel.nu (tyvärr, i min mening) så är "senaste inlägg" närapå ovärderlig för mig då jag navigerar forumet. Det finns säkert andra sätt att uppnå samma resultat, men för mig fungerar det väldigt bra just nu.
Senaste trådar
Den här funktionen använder jag dock inte, då "senaste trådar" egentligen inte är särskilt intressant för mig. Jag är intresserad av vilka trådar det
skrivs i, inte nödvändigtvis de nyaste.
Inloggade användare
Jag förstår att det finns en viss nytta med funktionen, men tycker inte att den är tillräckligt stor för att få ta upp plats på förstasidan, och jag tycker definitivt inte att den ska få ta plats
ovanför ett navigeringsverktyg (senaste inlägg).
Småprat
Småpraten är trevlig, och den ger lite liv åt sidan- något som kan behövas då den grafiska aspekten av rollspel.nu är närmast obefintlig (eller i varje fall väldigt klinisk). Behåll gärna, även om det inte är en funktion jag själv använder i någon större utsträckning.
Överlag tycker jag att de nya förändringarna har gjort forumet mycket bättre. Nu önskar jag bara att ett ganska stort antal forum försvinner, och att en trevlig grafisk profil implementeras. Hur den ska se ut är något jag inte ens skulle våga ta upp för diskussion, för då skulle folk bli bindgalna och förblindade av personliga preferenser. Jag litar helt enkelt på att Dantes professionalism segrar i slutändan, och att folk framför eventuella synpunkter med ett stort mått av finess och förståelse för skillnaden mellan personliga preferenser och kvalitet.