Det är det, ja. Den brukar ligga mellan 18 och 25 ungefär, där få ligger på 25 och många ligger kring 20-22.Genesis said:Är inte tjutre å fem sjukt hög ingångslön för en lärare, förresten?
Lite det som är planen, mer eller mindre. Eller ja, första månaderna har jag dubbla hyror och så har jag en del skulder jag vill få bort, men sen tänkte jag göra ungefär sådär. Det finns liksom Lidl på orten, jag behöver inte gå ut och äta... =)Genesis said:Ett tips när det gäller pengar: Vänj dig inte vid den nya inkomstnivån. Så fort du får in pengar, flytta över majoriteten (typ allt utom sisådär 8000, eller vad du nu behöver för att kunna leva på en bekväm nivå (beror väl på hyran)) till ett sparkonto, och lev på resten. Använd sedan sparkontopengarna till sådanadär viktiga saker. Om du går ett par månader och spenderar hela den nya lönen genom att äta lyxigt och liknande, så kommer du att skaffa dig dyra konsumsionsvanor. Du vet hur giftig kapitalismen är .
Med lite tur så... =)Måns said:Gratis Kranken! Då ses vi på SSK?
Mjo. Däremot tror jag att det mest är anställningen i sig som beror på att jag kunde ställa upp med kort varsel - lönen ligger som sagt en tusenlapp under vad övriga lärare har (det vet jag eftersom jag tvjyvkollade på kontraktet chefen använde som "mall" när han fixade mitt)... Med andra ord, i Nynäs ligger de helt sjukt högt, bara nån femhundring under riksmax...walium said:23500 är mer än vad jag har som behörig lärare i Samhällskunskap och Historia. Snåla, bortskämda jävla Linköpingsskolor! Förmågan att kunna ställa upp med kort varsel är något som ofta underskattas och efterfrågas av många illa förberedda rektorer och skolor.
Lovar att höra av mig så snart jag har ett datum =)Foggmock said:Tänk på att du måste säga upp ditt Fortumabbonemang fem dagar innan avflytten! Ger du mig ett datum meckar jag det på jobbet imorgon.
Det som finns är ersättning för bohagstransport.magoo said:Grattis! Kul!
Och ang dubbla hyror - kolla upp om det fortfarande beviljas flyttbidrag. Det fanns åtminstone under tidig jura-period när jag själv fick mitt första jobb i Stockholm och oroade mig för dubbel hyra. Flyttbidrag mm