Nekromanti Krank har fått jobb!

Organ

Out of time, out of mind
Grattis!

Så Krank i Nynäshamn = Krank på Stockholmsbaserade forumsträffar?

Yay!!! :gremlaugh:

/Anders

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Grattis!

Gud vad glad jag blir. Grattis!!!!

*firar med en sväng på golvet och skjutande av salut*

Grattis Krank, du har både förtjänat och behövt jobbet länge. :gremsmile:

Ha nu en härligt rörig tid med flytt osv och är det något så kan vi konstatera - familjen Florén är numera blott ett väääääldigt långt stenkast bort, men behöver du så kanske vi kan ställa upp... :gremsmile:

Kram
Eva

Bombu

Hero
Grattis krank!

när du skriver så där ingående känns det som om man känner dig på riktigt och med spänning följer alla dina förvecklingar.

Engagagerande, kul att det gick bra för dig.

Bombu

Genesis

Ni dés ni maître
Dude, bra jobbat.

Ett tips när det gäller pengar: Vänj dig inte vid den nya inkomstnivån. Så fort du får in pengar, flytta över majoriteten (typ allt utom sisådär 8000, eller vad du nu behöver för att kunna leva på en bekväm nivå (beror väl på hyran)) till ett sparkonto, och lev på resten. Använd sedan sparkontopengarna till sådanadär viktiga saker. Om du går ett par månader och spenderar hela den nya lönen genom att äta lyxigt och liknande, så kommer du att skaffa dig dyra konsumsionsvanor. Du vet hur giftig kapitalismen är :gremsmile:.

Genesis

Ni dés ni maître
Är inte tjutre å fem sjukt hög ingångslön för en lärare, förresten?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Genesis said:
Är inte tjutre å fem sjukt hög ingångslön för en lärare, förresten?
Det är det, ja. Den brukar ligga mellan 18 och 25 ungefär, där få ligger på 25 och många ligger kring 20-22.

Och då sänkte de min lön med en tusing för att jag inte är färdigutbildad också...

krank

Genesis said:
Ett tips när det gäller pengar: Vänj dig inte vid den nya inkomstnivån. Så fort du får in pengar, flytta över majoriteten (typ allt utom sisådär 8000, eller vad du nu behöver för att kunna leva på en bekväm nivå (beror väl på hyran)) till ett sparkonto, och lev på resten. Använd sedan sparkontopengarna till sådanadär viktiga saker. Om du går ett par månader och spenderar hela den nya lönen genom att äta lyxigt och liknande, så kommer du att skaffa dig dyra konsumsionsvanor. Du vet hur giftig kapitalismen är :gremsmile:.
Lite det som är planen, mer eller mindre. Eller ja, första månaderna har jag dubbla hyror och så har jag en del skulder jag vill få bort, men sen tänkte jag göra ungefär sådär. Det finns liksom Lidl på orten, jag behöver inte gå ut och äta... =)

krank

Re: Buhuhu!

walium said:
23500 är mer än vad jag har som behörig lärare i Samhällskunskap och Historia. Snåla, bortskämda jävla Linköpingsskolor! Förmågan att kunna ställa upp med kort varsel är något som ofta underskattas och efterfrågas av många illa förberedda rektorer och skolor.
Mjo. Däremot tror jag att det mest är anställningen i sig som beror på att jag kunde ställa upp med kort varsel - lönen ligger som sagt en tusenlapp under vad övriga lärare har (det vet jag eftersom jag tvjyvkollade på kontraktet chefen använde som "mall" när han fixade mitt)... Med andra ord, i Nynäs ligger de helt sjukt högt, bara nån femhundring under riksmax...

Jag skulle varit nöjd med 23.500 som ingångslön i det här fallet. Min morsa som varit lärare i drygt 30 år tjänar ungefär lika mkt.

Foggmock

Myrmidon
Tänk på att du måste säga upp ditt Fortumabbonemang fem dagar innan avflytten! Ger du mig ett datum meckar jag det på jobbet imorgon. :gremtongue:

Grattis. Jag är inte avundsjuk ett jävla piss.

krank

Foggmock said:
Tänk på att du måste säga upp ditt Fortumabbonemang fem dagar innan avflytten! Ger du mig ett datum meckar jag det på jobbet imorgon. :gremtongue:
Lovar att höra av mig så snart jag har ett datum =)

magoo

Hero
Grattis! Kul!
Och ang dubbla hyror - kolla upp om det fortfarande beviljas flyttbidrag. Det fanns åtminstone under tidig jura-period när jag själv fick mitt första jobb i Stockholm och oroade mig för dubbel hyra. Flyttbidrag mm

krank

magoo said:
Grattis! Kul!
Och ang dubbla hyror - kolla upp om det fortfarande beviljas flyttbidrag. Det fanns åtminstone under tidig jura-period när jag själv fick mitt första jobb i Stockholm och oroade mig för dubbel hyra. Flyttbidrag mm
Det som finns är ersättning för bohagstransport.

Däremot är det ju turligt nog så att jag bor i ett ganska fint område, och Hudik har en hel del folk som vill flytta till olika ställen... Och om nån kan flytta in fort så löser alltihop sig =)

Vavva

Swordsman
WOW...

....GRATTIS!

Japp, det är värt att skrivas med versaler! Har du börjat smälta flytten än? Hur känns det nu när det sjunkit in? Och, viktigast av allt, hur går det emd rollspelandet i ny stad?

Det är en sån otroligt jävla vändpunkt när man får bekräftelse på att man kan vara värdefull efter lång arbetslöshet. Välkommen tillbaka till livet!

//Alva - som med fasa minns sitt eget dryga halvår som arbetslös och nobbad