Re: WOW...
Sedan blir det packning och allt sådant. Men, det största problemet jag har är att man betalar hyra i förskott och får lön i efterskott. Ska försöka fixa en soctid så snart som möjligt och se om de kan hjälpa till med ett litet lån eller vad som helst, bara så jag fixar den där första kritiska månaden. När väl pengarna rullar in blir det ju liksom inga större bekymmer...
Vad gäller rollspelande har jag inte prioriterat det. Sånt ordnar sig alltid, det finns ju t.om forumiter i S-holmsområdet. Då verkar det bli värre med internet - jag blir hänvisad till nån jäkla ADSL-skit eller ComHem, och de alternativen tilltalar mig inte så mycket... När man bor i en stad med väl utbyggt stadsnät blir man sjukt bortskämd... =)
Men visst känns det skönt, även om jag hela tiden nu går och väntar på att något ska skita sig... Det har gått helt sjukt smidigt och snabbt hittills.
Just nu har jag dragit på mig en liten huvudvärk av stress och press, men det verkar ordna sig. Ska ner imorgon och kolla på en lägenhet, som jag i princip måste ta (och som jag måste skriva kontrakt på den här veckan).Vavva said:....GRATTIS!
Japp, det är värt att skrivas med versaler! Har du börjat smälta flytten än? Hur känns det nu när det sjunkit in? Och, viktigast av allt, hur går det emd rollspelandet i ny stad?
Sedan blir det packning och allt sådant. Men, det största problemet jag har är att man betalar hyra i förskott och får lön i efterskott. Ska försöka fixa en soctid så snart som möjligt och se om de kan hjälpa till med ett litet lån eller vad som helst, bara så jag fixar den där första kritiska månaden. När väl pengarna rullar in blir det ju liksom inga större bekymmer...
Vad gäller rollspelande har jag inte prioriterat det. Sånt ordnar sig alltid, det finns ju t.om forumiter i S-holmsområdet. Då verkar det bli värre med internet - jag blir hänvisad till nån jäkla ADSL-skit eller ComHem, och de alternativen tilltalar mig inte så mycket... När man bor i en stad med väl utbyggt stadsnät blir man sjukt bortskämd... =)
Jag får väl i och för sig erkänna att jag inte tagit så hårt på just den biten. Det jobbigaste har ju, som du vet, varit det ekonomiska - man blir inte lycklig av pengar, men frånvaron av pengar kan göra en ganska olycklig. Att sakna arbete har inte gjort att jag känt mig värdelös på det sättet, inte heller har jag upplevt det där "utanförskapet" diverse skumraskpartiers PR-firmor uppfunnit... Jag har fått bekräftelse dagligen genom mina kamrater, min släkt, min spelargrupp och inte minst via forumet.Vavva said:Det är en sån otroligt jävla vändpunkt när man får bekräftelse på att man kan vara värdefull efter lång arbetslöshet. Välkommen tillbaka till livet!
Men visst känns det skönt, även om jag hela tiden nu går och väntar på att något ska skita sig... Det har gått helt sjukt smidigt och snabbt hittills.