When she was bad är förvisso inte seriens bästa avsnitt, men har i alla fall repliken "Whatever's causing the Joan Collins 'tude, deal with it. Embrace the pain. Spank your inner moppet. Whatever." So it got that goin for it, which is nice.
Jag håller absolut INTE med.Jarl;n227363 said:Om bara den slutat efter s03... Fram t.o.m. dit var det en rätt bra ungdomsserie, men jeebuz, main plot:en i s04, den nya karaktären i s05... *brrr*. Den sjätte säsongen har en cool twist, men verkligen, de kunde gott avslutat serien efter säsong tre.
De är bra avsnitt (även om jag inte bryr mig om "Once more..."), men vetesjutton om de väger upp resten av de säsongerna...Cybot;n227388 said:Jag håller absolut INTE med.
Om den hade slutat efter säsong 3 så hade man missat The Body (Säsong 5), Hush (Säsong 4) OCH Once More, With Feeling (Säsong 6), vilket är typ de bästa avsnitten av Buffy någonsin (statistiskt understödd åsikt).
...uh. Säsong 5 är typ en av de bästa överlag. Av Top 20 Buffy episoder så hittar vi The Body, The Gift, Fool for Love, Intervention. Men överlag så är Säsong 5 bäst för att inget av avsnitten är riktigt kassa.Jarl;n227395 said:De är bra avsnitt (även om jag inte bryr mig om "Once more..."), men vetesjutton om de väger upp resten av de säsongerna...
Tack, tack, tack för att jag inte är ensam om den här åsikten! Har sett det hyllas så mycket att jag ibland har trott att min Buffyuppskattningskalibrering varit helt åt helsicke....krank;n227333 said:What? Skrev jag inget om S02E01? Okej, då får jag väl göra såhär då:
S02E01: When she was bad är ett riktigt, riktigt tråkigt avsnitt. [- - -]
Sorry. Buffy är en serie som bygger på relationer. Det går att dumpa enskilda avsnitt, men det går inte att dumpa arcs utan att man tappar jättemycket.Daniel;n227438 said:Ni som kan serien, skulle man kunna ha behållning av att bara singla ut favoriterna ni nämner eller behöver man ha följt plotten för att förstå kvaliteten i de enskilda avsnitten? Går det att plocka "monster of the week"-russinen ur kakan, så att säga, eller krävs det sitt sammanhang?
Mitt råd är att helt hoppa S1, finna sig i att början av s2 är lite svår att hänga med i för att man inte sett s1 och sen se s1 efter allt annat och tänka "jasså, det var därför jag fick tipset om att hoppa över s1". Det är inte alls som Fringe där man "måste" se några av S1 avsnitten för att fatta serien. Men med Fringe rekommenderar jag att se S1 om man pallar monster-of-the-week, de är nämligen lika bra som Arkiv X monsters-of-the-week.Daniel;n227438 said:Ni som kan serien, skulle man kunna ha behållning av att bara singla ut favoriterna ni nämner eller behöver man ha följt plotten för att förstå kvaliteten i de enskilda avsnitten? Går det att plocka "monster of the week"-russinen ur kakan, så att säga, eller krävs det sitt sammanhang?
Om jag förstått rätt kommer jag snart att behöva sluta kolla på serien på Netflix, eftersom de tyckte att det var bra att tajma 20-årsjubileet med att plocka ner serien i slutet av månaden.
Whaaat...!? Jag ser den ju via Netflix...Hur fan tänker Netflix? En av världens bästa serier har sitt 20-års jubileum...och så tar man bort den från sin kanal?
Det måste ha varit någon bullshit att deras rättigheter gick ut eller nått.