Jag förstår hur du menar, men jag tror att jag kommer att köra klart GoT innan jag går på nästa faktiskt. Sen får vi väl se hur det funkar med nästa; kanske blir det 10 avsnitt, kanske mer.Jocke;n110817 said:Jag vill ha annorlunda-samma, inte samma-samma om jag ska finna lika stort nöje i trådan som runt s1e3.
Grejen med mig och projekt av det här slaget är att jag tycker om att bli färdig. Visst kan man hävda att jag ändå inte blir färdig eftersom det kommer att komma nya avsnitt av GoT, men någonstans är ändå "ha sett alla avsnitt som finns" mer "färdigt" än "ha sett upp till ett självvalt antal avsnitt".
Det här är också anledningen till att jag inte förstår det här med samlarhobbies där det inte går att få en komplett samling. Jag är samlare själv, men en stor del av min motivation till att samla är ju att jag vill känna den där känslan av att samlingen är komplett. Samlar man på frimärken lär det ju aldrig ta slut, men samlar man på t.ex. svenska Transformerstidningar så kan man ju faktiskt bli klar. Det är lite samma grej som att jag vill upptäcka 100% av kartan i alla spel som har fog of war och få 100% av achievements i spel som har sådant och göra samtliga quests i MMO's (vilket är anledningen, i sin tur, till att MMO's inte funkar för mig).
Så jag gillar inte GoT, men kombinationen av att det finns avsnitt kvar, att folk fortfarande tycks uppskatta mina sammanfattningar och att det ändå skapats visst stockholms/buy-insyndrom gör att jag nog kommer att fortsätta.
Hav förtröstan, det finns väl bara tre säsonger till vid det här laget, så inom ett par månader lär du få se mig köra igång med något annat.
Eller ja, om folk tappar intresset och slutar like:a kanske jag bryter innan.