En med Krank-mått överväldigande positiv recension av ep 10, jag tror minsann det finns en liten fantasy-älskare nånstans därinne? Jag anar en sensationell vändning på gång!
The Wire tycker jag du ska se, jag har visserligen boxen men nu har HBO lagt upp serien digitally remastered så bäst är i så fall att sponsra ett HBO Nordic-konto tills du tagit dig igenom alla fem säsongerna. Vad är din förutfattade vanföreställning om the Wire förresten?krank;n110645 said:För övrigt funderar jag redan på hur man hypotetiskt sett skulle kunna utveckla konceptet när jag väl sett alla säsonger som finns av Game of Thrones. Kanske ska jag välja någon annan TV-serie alla gillar men jag avskyr eller finner ointressant? Deadwood? Sopranos? The Wire? Breaking Bad?
Vad finns det mer för icke-scifi-eller-procedurals som folk gillar? Orange is the New Black rekommenderas ofta av mina feministvänner men jag står bara inte ut med tanken på en karaktärscentrerad fängelseserie. Oz var okej, och jag tog mig igenom första säsongen av Prison Break (den andra var... öh, trist), men inget jag hört om OitNB antyder att jag skulle gilla att se den, även om jag tycker att det verkar vara en sån serie som är bra att den finns.