Nekromanti Krasch boom bang!

Gardener

Champion
Har fått spendera hela kvällen med att återställa systemet efter en jobbig krasch.

Verkar som om webbhotellet gått och ändrat lite systeminställningar utan att säga något. Detta skapade en del oförutsedda problem i forumsystemet. Att hitta dessa har inte varit lätt, men jag tror jag har löst det nu.

Tyvärr fick systemet för sig att radera inställningarna också. Så om nått inte ser ut som förut så beror det nog på det. Säg till isåfall så fixar vi det.

Dimfrost

Special Circumstances
Visningen av antal nya inlägg på ett forum i forumlistan fungerar inte (de röda siffrorna, alltså).

Toppskribenterlistan är tillbaka, men den är kort.

Humörsikonval längst upp till höger som inte ska vara där.

Gardener

Champion
Visning av antal nya inlägg på forumen i forumlistan har jag stängt av med flit. Det är alldeles för tungt för siten troligen.

Toppskribenter har väl alltid funnits?

Fixar moods.

Dimfrost

Special Circumstances
Toppskribentslistan togs bort för någon vecka sedan.

Synd att visningen av nya inlägg tas bort. Först fanns den på forumlistan för länge sedan, sedan togs den bort men fungerade fortfarande för favoritforumen på kontrollpanelen, sedan försvann favoritforumen i forumuppgraderingen men då skulle det gå att ha i forumlistan eftersom det nya forumet skulle vara så mycket mindre belastande. Synd att det inte känns så längre. Det är verkligen en funktion jag kommer att sakna.

Gardener

Champion
Jag föredrar ett forum som inte kraschar framför ett med lite mer nuffror.

En eventuell orsak till problemet kan nämligen vara resursproblem. Tills vidare vill jag i alla fall inte aktivera det tills jag kan se om det är stabilt, och kan få mer information från webhotellet.

Rickard

Urverk speldesign
Dimfrost said:
Toppskribenterlistan är tillbaka, men den är kort.
Vad då? Det är ju de viktigaste som visas. :gremgrin:

/Han som har fått många inlägg tack vare inlägg som detta

Storuggla

Champion
Jag tycker det saknas inlägg från igår. Jag kan inte sätta fingret på exakt vilka dock, men det verkar osannolikt att det senaste skrevs 14:07 innan stora kvällskraschen 2009.

Storuggla, den tog Vitulvs fina banners också

Gardener

Champion
Nja, det var väl då nån gång som det faktiskt gick ner. Kunde inte göra så mycket innan jag kom hem dock.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Genesis said:
"Senaste inlägg" och "Senaste trådar" verkar ha kortats ned.
De HAR kortats ner. I själva verket tycker jag de gott kunde vara mycket längre. Eftersom forumet inte längre håller reda på vad man skall läsa åt en så är det genom dem jag försöker hänga med nuförtiden. Har en tråd rasat ut ur de listorna så finns den inte längre.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Den odödlige kejsaren said:
De HAR kortats ner. I själva verket tycker jag de gott kunde vara mycket längre. Eftersom forumet inte längre håller reda på vad man skall läsa åt en så är det genom dem jag försöker hänga med nuförtiden. Har en tråd rasat ut ur de listorna så finns den inte längre.
Du får väl vänja dig vid Bevakade forum...

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Bra jobbat. Jag hittade dock en kvarliggande bugg nyss: det går inte att ladda ner filer som är uppladdade i ett inlägg.

Ram

Skev
Bugg schmugg, men senaste trådar och senaste inlägg har bytt plats... :gremcool:

Gardener

Champion
Hmm. Har du nåt exempel? Hittade en fil och den fungerade att tanka. Kan inte se några konstigheter med rättigheterna i filsystemet heller.

Gardener

Champion
Trodde dom var satta till fem förut, men jag minns uppenbarligen fel. Tycker dock det gott räcker med fem stycken i dom listorna, blir så långt annars.

Finns ju som sagt både bevakade forum såväl som aktiva trådar med mera, så jag ser inte att det skulle vara något större problem.